Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-09, 15:19   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siv Jensen sin appell og fakkeltoget i Oslo

Men Skremmern, nå er det jo ikke sånn at alle "FrP-potensielle" stemmer FrP hele tiden, eller noen sinne. Langt i fra. Noen stemmer KrF, noen Høyre, noen ingenting. Derfor varierer oppslutningen deres. Og dette øker den. Garantert. Ikke pga. apellen eller israelstøtten, men fordi den eksponerte veldig alt det disse menneskene er redde for og som de tror FrP vil redde dem fra.

Gammel 09-01-09, 16:19   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men Skremmern, nå er det jo ikke sånn at alle "FrP-potensielle" stemmer FrP hele tiden, eller noen sinne. Langt i fra. Noen stemmer KrF, noen Høyre, noen ingenting. Derfor varierer oppslutningen deres. Og dette øker den. Garantert. Ikke pga. apellen eller israelstøtten, men fordi den eksponerte veldig alt det disse menneskene er redde for og som de tror FrP vil redde dem fra.

Joda, jeg er jo ikke dum og skjønner det du sier her, det jeg mener med "har det i seg" er at velgeren må fra før av være litt småredd brune mennesker og at det som skjedde i Oslos gater i går kveld/natt var dråpen eller bekreftelsen om du vil. Jeg tror at man med et bestemt mennesksyn aldri vil kunne stemme FRP.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:07   #3
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Joda, jeg er jo ikke dum og skjønner det du sier her, det jeg mener med "har det i seg" er at velgeren må fra før av være litt småredd brune mennesker og at det som skjedde i Oslos gater i går kveld/natt var dråpen eller bekreftelsen om du vil. Jeg tror at man med et bestemt mennesksyn aldri vil kunne stemme FRP.

Det er faktisk noe jeg ikke har fortstått med kritikken mot Frp akkurat det som du sier her, med menneskesyn.
Sier de at andre nasjonaliteter er mindre verdt?
Eller sier de mere at vi prioriterer å gjøre livet godt for de som allerede er her; fremfor alle andre i verden som kan ha behov for beskyttelse og velferd?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:30   #4
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Det er faktisk noe jeg ikke har fortstått med kritikken mot Frp akkurat det som du sier her, med menneskesyn.
Eller sier de mere at vi prioriterer å gjøre livet godt for de som allerede er her; fremfor alle andre i verden som kan ha behov for beskyttelse og velferd?

Du har helt rett. De sier "vi prioriterer de som bor innenfor Norges grenser", og med prioriteringene sine viser de sitt menneskesyn og hvem som er verd noe og hvem de mener ikke er det. Ord er billige, handlingene taler.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 20:42   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du med dette at du ikke har noen innvendinger mot FrPs menneskesyn?

Gammel 09-01-09, 21:18   #6
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Mener du med dette at du ikke har noen innvendinger mot FrPs menneskesyn?

Jeg sier det jeg sier. At jeg hverken har satt meg nøye inn i FRP's menneskesyn eller hva som gjør det så ille. Kanskje vi da burde starte med å finne ut av HVA som er Frp's menneskesyn?
Å prioritere egne unnbyggere gjør vel alle land, men det er kanskje forskjellige grader av det?

Gammel 09-01-09, 22:05   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frp har gjennom historien sagt ganske mye som gjør oss oppmerksom på det som etter mitt syn er et forkastelig menneskesyn. De har riktignok moderert seg noe med årene, åpenbart for å treffe et større publikum. Nå er det ikke bare innvandrere Frp har angrepet gjennom årene. Samer, homofile, alenemødre, trygdede og andre minoriteter har også fått så ørene flagrer. Ønske om sterilisering av innvandrere, deltakelse på nazimøter, støtte til fascisme, karakterisering av voldtekt og overgrep som guttestreker (vår godeste Siv ja), karakterisering/generalisering av folk med innvandrerbakgrunn som voldelige mennesker som snyter på det norske trygdesystemet er noe. Det er knapt så man vet hvor man skal begynne når det gjelder hva Frp-politikere gjennom tidene, men også i dag, har liret ut av seg - og som sier noe om partiets menneskesyn.

Gammel 09-01-09, 22:09   #8
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier det jeg sier. At jeg hverken har satt meg nøye inn i FRP's menneskesyn eller hva som gjør det så ille. Kanskje vi da burde starte med å finne ut av HVA som er Frp's menneskesyn?
Å prioritere egne unnbyggere gjør vel alle land, men det er kanskje forskjellige grader av det?

Dette svaret sa meg faktisk veldig mye om deg.

Gammel 09-01-09, 22:16   #9
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette svaret sa meg faktisk veldig mye om deg.

Så bra da

Takk til Irma (og Ulvefar) for svar.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.