Sv: Bryllup og budsjett
Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.
Om du vil ha sparetips:
- Venninne som sminkør
- Fotokyndig venninne tok bilder
- Nabo med kul bil kjørte oss
- Utendørs vielse med dommer som tok betalt i vin
- Venninner som serverte gratis og som ble med på festen etter middag
- Lage blomsterdekorasjoner selv
- Kjøpe inn vin på kartong og heller over på karaffel, handle sprit på utenlandsturer
- Venninne sydde kjole

Disse brukte vi også, mer eller mindre:
Mannens gudfar tok bilder.
Utendørs vielse i vår egen hage, presten kostet ca. 500 kr.
Selskap i egen hage.
Utenlandsgjester tar med vin.
Søsteren min sydde kjolen, jeg sminket meg selv.
Blomstene var vakre potteplanter satt ut på bord og rundt "alteret".
Brudebuketten var løse snittede blomster bundet sammen av en silkesløyfe.
Søsteren min sang, faren min spilte.
Vi fikk låne digert partytelt av jobben til faren min, de bruker det på messer o.l.
Bakte bryllupskaken selv
Bryllupet vårt kom på ca. 30 000, og det inkluderer mat til to dager, overnatting til alle gjester, klær til mannen, meg og forlover, blomster, ringer og flybilletter til Island for 3 personer.
Til forrett lagde moren min lakserullade, til middag hadde vi tapas som vi bestilte fra en restaurant (3000 kr for mat til 30 pers - og det ble rester!), til dessert hadde vi melon- og anissuppe med vaniljeis som jeg lagde selv. Bryllupskaka var ostekake med jordbær, den lagde jeg selv. Venninner av moren min serverte.
Dagen derpå hadde vi kaffe og kaker for ca. 70 personer, og det kom på ca. 1500 kroner. Jeg bakte så godt som alle kakene selv, og alle møbler osv. sto allerede fra festen dagen i forveien.
Det var litt jobb, men innmari koselig og ikke spesielt dyrt. Det dyreste var ringene, de fikk vi spesiallaget av ei venninne som er gullsmed.