|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Gaza
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ut frå den retorikken eg har hørt frå Israelske myndigheiter så er dette ikkje noko dei gjer med vemod fordi dei ikkja har anna val. Dette er eit forsøk på å knuse og kue all motstand. Israel har eitt av dei mest moderne militæra i verda og dei har verdas einaste supermakt i ryggen. Det som skjer no er ein rein og skjær maktdemontrasjon. Kva var det bina skreiv tidlegare? Eg hugsar ikkje ordrett, men det var noko i retning av at ein som minoritetar bør lære å ikkje irritere dei som er større... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Deltidsmamma
|
Det er bare å demontrere. Men det blir bare dumt om du skyter raketter på politi og sånt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GazaUlvefar inviterte ikke til debatt, men siden det var "så mange over gjennomsnittet skriveføre" her, så kunne vi skrive leserbrev og kronikker. Jeg gjorde det før oppfordringen, og skal ikke gjengi det her. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jag har ju hjärna.
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: på pendlertoget
![]() |
Vi er flere som synes det er synd at Gilbert og Fosse er de eneste stemmene vi hører i dag. Men hvorfor er de det? Det er jo ikke slik at de selv har organisert dette informasjonsmonopolet for å gagne sine politiske interesser.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ustabil
|
Akkurat det var nå ikke ment akkurat på den måten, da. Det jeg mente (og uttrykte på en flåsete måte) er at når Hamas sender raketter mot Israel, så VET de at Israel kommer til å ta igjen. Og de VET at Israel har solid forsvar. Likevel gjør de det. Og hva skjer? Det blir krig. Og det var jo akkurat det Hamas ønsket hele tiden. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|