|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoJeg anbefaler Yamaha Clavinova. Det kjennes akkurat som et skikkelig piano å spille på, og lyden er god. |
![]() |
![]() |
#22 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoAkustisk.
![]() |
#23 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoJeg har et, og er veldig fornøyd. Det føles som å spille på et vanlig (stemt!) piano, lyden er også bra. Visst ville Ingrid Bjørnov eller Wolfgang Plagge sikkert avslørt at det ikke var flygellyd, men jeg tør påstå at for folk flest gir det pianolyd nok.
Det er den jeg har! Sist redigert av Hasselnøtt : 04-01-09 kl 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoJeg slutter meg til de som sier at elpiano er bra nok. Og så kan jeg si at barn har glede av piano fra de er helt små, først høre på foreldrene spille for dem og senere spille selv. Spille selv fra de rekker opp eller fram til tangentene er stor stas. Sitte på fanget og spille barnesanger er kjempestas.
![]() |
#25 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoJeg er enig. Underviser i piano selv, og ser hvor bra de digitale instrumentene fungerer. Her er en artikkel som sammenligner akustiske og digitale piano. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoSvigerfar, som ikke kjøper noe som helst uten grundig research, endte med et yamaha etellerannet el-piano. Det fungerer glimrende, og poden har trykket i vei siden han han klarte å treffe tangentene.
![]() |
#27 |
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoSå lenge man legger bittelitt jobb og penger ned i å finne et med relativt bra tangenter (at de er ordentlig veide) og ok lyd, er det finfint for hobbypianister. Jeg har et nytt akustisk selv som jeg elsker, og begge barna har hatt glede av å sitte på fanget mitt mens jeg spiller fra de var få måneder. Eldsten spiller sjelden selv nå, men hver gang jeg setter meg ned kommer han løpende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoHah, så snedig, mannen min og jeg snakket om det i går kveld faktisk. Jeg har et pent akustisk piano stående nordpå men orker bare ikke å få det flyttet ned til Oslo, og det egner seg heller ikke i leilighet da.
![]() |
#29 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoVi har et yamaha clavinova 340(lillebroren til 370) Er kjempefornøyd med dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
This is normal!
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoJeg drar opp denne jeg. Jeg lurer på om vi skal få oss digitalt piano, men jeg aner ikke noe om kvalitet vs. pris. Er det noen (som ikke er noen) som har kjøpt som kan si noe om hva dere har valgt og pris?
![]() |
![]() |
#31 |
kamerat
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoJeg har kjempelyst på elektrisk piano. Lurer på om jeg kan manipulere svigermor med på en juledeal.
![]() |
#32 |
flisespikker
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk piano
Vi har - det vil si, Poden har, og svigermor betalte det.
![]() |
#33 |
This is normal!
|
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoTakk for tips, Skilpadda! Jeg vil ha gode tangenter, bra lyd og kult utseende. Det jeg fant som falt i smak, koster 50.000. Ja, særlig. Jeg tror ikke vi har noen ny Andsnes i familien akkurat, så jeg må nok fire litt på kravene.
![]() |
![]() |
#34 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoEldste har Yamaha P105 etter anbefaling av pianolæreren hennes. Dog er det hennes bi-instrument, så da synes vi kr 6-7000,- var en grei sum å betale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Etylbarbital
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoJeg kan jo oppdatere med at vi endte med å kjøpte piano og eldstemann har spilt piano i 2,5 år nå.
![]() |
#36 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoSiden denne stadig dukker opp i kontrollpanelet mitt har jeg nå endelig fått overtalt mannen til at vi skal få pianoet mitt hjem hit, også påvirket av at mamma nå kom til å gi det bort hvis ikke vi snart får henta det. Så da blir det piano i heimen. Jippi! Et elendig piano egentlig, men men. Går an å spille litt på det, iallfall.
![]() |
#37 |
Ute av drift
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoSer nå at tråden er så gammel at den er fra den tiden vi faktisk hadde pianoet hjemme hos oss selv.
![]() |
#38 |
Ute av drift
![]() Sv: Digitalt eller elektrisk pianoOg vi har enda en gang ombestemt oss, og kommer til å gi bort det gamle tunge (STYGGE) pianoet som vi ikke har hatt hjemme på 4,5 år, og kjøpe elektrisk i stedet. Halv skatt på desemberlønna, julemiddager hos andre, omtrent ingen julegaver, da er man jo i pluss?
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|