Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-09, 21:58   #11
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Usikker på hvilken vogn jeg skal velge

Jøss, lang tråd!

Vi kjøpte Teutonia Mistral da vi fikk Ylva i 2005. (Fire hju og mykbag.)

Var veldig fornøyd med den, men kjøpte en Easywalker Sky da hun var rundt året. Brukte Mistralen som sovevogn, og EW som sportsvogn da.

Nå da vi fikk nummer to så kjøpte vi bag til Easywalker, og brukte den de første 5-6 månedene. Nå bruker jeg Teutoniaen mest siden jeg kan ha henne mot meg da, men EW brukes også innimellom.

Mine barn har IKKE kunnet ligget i bag fram til 8-9 måneders alder. Begge har vært relativt spreke ( ) og vi har hatt behov for seler fra 5-måneders alder. Ikke ville de ligge i ro på rygg heller, det er artig å opp å se! Easywalkerbagen er stor, like stor som TFK og mange av de andre store baggene.

Easywalker er jo fin da! Mye større bag enn OTH.

Den er også utrolig lett å løfte inn og ut av bil.

Jeg er enig i at den ikke har den luneste kalsesjen, men trodde de nyeste modellene var forbedret litt. Vi har brukt den masse som sovevogn til Ylva. Veldig stor og god plass. Jeg har aldri hatt problemer med å trille i snø, hjulene er så store at det går lett likevel. (Og hvem triller langtur i dypsnø liksom? )

Tussilago har TFK. Det er en fin trehjuling, særlig som bagvogn.

(Den røde er TFK, den svarte er EW sky, som sportsvogn.)

Det er vanskelig å velge vogn, og det er nok lurt å innse at man kommer til å ende opp med to. Jeg synes ikke det hørtes så dumt ut at du har en som du bruker mest til soving/hjemmetrilling, og en til bil og shoppingturer. Jeg ser heller ikke for meg at du triller ned til butikken og storhandler.

Jeg synes Brio Happy er en fin vogn. Den er jo veldig god som bagvogn, men den mangler gode seler i ryggen i sportsvogna. Det er viktig for meg, men det kan jo sikkert også fikses på. Jeg ville nok valgt den foran Emmaljunga eller Simo, det er helt klart.

Lykke til da! Du skal få prøve min Easywalker altså, no problem.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.