|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og alderI vår kultur har vi et unaturlig forhold til nakenhet og seksualitet. Jeg reagerte selv da jeg så det, men mest fordi det er så uvant.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Amming og alderGrunnen til at de som reagerer gjør det, har jo klart noe med hvilken kultur vi er i. Men barna skal nå leve i den kulturen som de vokser opp i, så jeg ser det sånn at det er ganske viktig at de lærer seg normene i denne kulturen.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Amming og alder
I utgangspunktet synes jeg det er en god ting å bry seg mer om hva man ønsker selv enn hva andre mener, men det gjelder på egne vegne og ikke på ungenes. Jeg mener man bør ha en god grunn for å bevisst og med overlegg sette sine barn i en situasjon som innbyr til mobbing eller som på annen måte gjør at de vil skille seg negativt ut fra alle andre barn. Det å skille seg kraftig ut og stå i mot presset fra "folk flest" kan være svært tungt. Visst kan det være givende, og visst kan det være det riktige å gjøre, men som en generell regel synes jeg man først og fremst skal stå på barrikadene for sin egen del og ikke insistere på at ungene skal stå der sammen med en.
Ja, hvis du sier det så. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
|
Sv: Amming og alder
De vet det ihvertfall etter dette ble sluppet på tv.
Ja, ikke sant.
|
|
|
#7 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Amming og alderDe som hevder at mor ammer et stort barn pga egne behov og ikke barnets behov, vet ikke hva de snakker om. De som har erfaring med å amme store barn, vet at det er krevende. Det er i perioder helt greit, i andre perioder er man dritt lei, så lei at mange til slutt velger å avvenne barnet selv om de kanskje i utgangspunktet er tilhenger av selvavvenning. Sist redigert av ElinM : 01-01-09 kl 23:04. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|