Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Israel og Gaza

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 00:39   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Israel og Gaza

Kan noen tipse meg om typiske Israelske varer?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 00:41   #2
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

En del frukt og grønt er fra Israel. Det skal stå opprinnelsesland på varer altså =)

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 10:34   #3
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Akkurat nå: appelsiner og grapefrukt!

Har boikottet Israelske varer så lenge jeg kan huske... men innrømmer at det ikke nødvendigvis er så mye hensikt i det lenger (virker det?), annet enn at hver gang jeg ser et israelsk produkt blir jeg minnet på konflikten og i det øyeblikket blir ganske sint, frustrert og meget bevisst på opprinnelsesland. Innrømmer også at jeg i fjor, høygravid, med enormt behov for appelsiner, appelsinsaft, appelsinjuice osv., gav f. i hvor det kom fra, bare jeg fikk stoooore mengder av det.

Tror det er annet enn boikott som må til nå. Israels og Hamas' aksjoner har vakt store reaksjoner og jeg håper det fortsettes å reagere og at verdenssamfunnet legger press på USA og Israel, også når media er lei...

Gammel 29-12-08, 11:34   #4
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Jeg synes konflikten er for kompleks til at jeg klarer helt å få oversikt, og jeg har prøvd i mange år. Jeg forsøkte meg faktisk en gang på å lese Oslo-avtalen, uten at jeg ble veldig mye klokere.

På samme vis som jeg har sympati for palestinerne, så har jeg sympati for israelerne. Ordføreren i byen vår har invitert befolkningen til Stortorget nå i dag for å markere støtte til sivilbefolkningen til vennskapsbyen Gaza.

Selv har jeg funnet ut at det er rart at denne konflikten blir norsk innenrikspolitikk, mens større konflikter andre steder ikke blir det. Tror det kan ha noe med antallet tv-kameraer i området å gjøre.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.