|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Snåsamannen
Det er både og. Kommer an på hva man mener i forhold til det religiøse.... Mange som driver innen dette har en tro som går mer på at det guddommelige er energier. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jupp. Det var det jeg prøvde å si. På en svært klønete måte. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snåsamannenjeg har også hilst på ham.
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Ja, jeg mener det er en forskjell på å tro på gud(er) og det guddommelige. En stor forskjell, samfunnsmessig, vil jo være at det å tro på det guddommelige vil være selvdefinert. Tror man på Jesus, som guds sønn er det vanskelig å forbigå bibelen. Tror man på en guddommelig kraft i krystaller kan man selv definere alt rundt denne kraften. Man slipper å forholde seg til en definert tro.
Jeg trodde også forskjellen gikk på om man trodde på en personifisert gud. (Som kristendom, Islam og satanisme gjør, mens new age ikke nødvendigvis gjør. Man har jo alle mulige blandinger. Det finnes jo kristene, som tror på krystallhealing også, men de tror jo ofte at den slik gudommelig kraft kommer fra gud.)
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Det har du helt rett i. Man kan kalle det energier eller den Hellige Ånd. Går ut på det samme. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Fint lite. Men hadde det vært en hellig ånd hadde den nok blitt muggen for å bli sidestilt med tilfeldige energier her og der i steiner og tigertenner. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Gå og legg deg du |
|