Sv: Amming og alder
Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.
Tror du et barn har seksuelle tanker ang å suge på puppen? Er ikke dette noe vi voksne har "funnet på"? Puppen er jo ment for å gi babyen/barnet melk/kos, og jeg tviler sterkt på at et barn plutselig begynner å få seksuelle tanker om morens bryst. Det virker snålt i mitt hode.
Så vidt jeg vet er det allment kjent og akseptert innenfor psykologisk utvikling at barn kan ha seksuelle følelser ovenfor foreldrene. Det blir som regel ikke snakket så høyt om det, noe jeg antar har med at man kanskje ikke ønsker å gi et inntrykk av at seksuell aktivitet med barn er OK. Det er også anerkjent at barn som har blitt misbrukt kan ha respondert positivt på misbruket, paradoksalt nok får disse barna (igjen, dette er fra min hukommelse) ofte større problemer i ettertid, fordi de ikke har "korrekt" adferd i forhold til misbruket, så i tillegg til å bli sviktet av overgriperen blir de ofte sviktet av hjelpeapperatet i tillegg.