Sv: Amming og alder
Jeg reagerte litt på at jeg IKKE reagerte negativt. Det hadde jeg ikke trodd om meg selv, som for inntil ett år siden egentlig ikke visste noe om amming...
Problematikken rundt mors behov versus barnets behov og unormalitet i forhold til venner/skole etc. ser jeg selvfølglig, men jeg fikk egentlig ikke inntrykk av at det var mor som tviholdt på denne kosen. Jeg kan forstå at folk synes at denne familien var uvanlig og alternativ, men at de gjør noe galt og at det på noen måte er skadelig for barna fordi de kan huske ammingen, forstår jeg virkelig ikke. Jeg kommer ikke til å amme så veldig mye lenger av ulike grunner, og jeg hadde nok ikke ammet til poden var 5 år hvis jeg kunne heller, men jeg ser ingen grunn til å vemmes over de som gjør det.
Siden jeg ammer fremdeles selv, ble jeg rett og slett litt uvel av koblingen mellom amming og seksualitet som dukket opp i tråden. Det er vel ingen som tenker på og er bekymret over en mulig seksuell reaksjon hos barnet når man ammer?
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Dessuten er det vel fra USA, så sannsynligheten for at de driver med homeschooling er vel relativt stor
Dette var fra Cumbria i England. Hva har forresten homeschooling med amming å gjøre? :sidesporer:
... og i mellomtiden har ElinM skrevet så mye bedre innlegg om dette med med mors behov og barns behov. 
Sist redigert av Fru Snurp : 02-01-09 kl 00:18.
Årsak: Må skrive og lese fortere...
|