Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolearrangement med inngangsbillett

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-06, 15:10   #1
devon
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Du værden, inngangspenger til juleavslutting på skolen? i tillegg skal dere ha medbrakt kaffe og kaker? hmm, liker ikke utviklingen

Hva skal pengene gå til på sikt? Er enig med flere her som er av den oppfattingen at det vil eksludere noen fra og komme på ei juleavslutting. Fatter ikke at skolen som en pedagogisk arena gjør dette.

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 17:30   #2
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri betalt inngangspenger til avslutninger på skolen. I går var vi på juleavslutning for 1.klassingen og der ble det servert grøt, saft og gløgg. Det kostet ingenting for grøt til ungene, men 10 kr for grøt til voksne. 5 kr for gløgg. Vi betalte grøten til oss og hadde med egen grøt til ungene siden de ikke tåler melk. Jeg hadde også med kake siden noen måtte bake. Helt greit det. Det var også salg av lodd.

Gammel 05-12-06, 20:11   #3
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av devon, her.

Du værden, inngangspenger til juleavslutting på skolen? i tillegg skal dere ha medbrakt kaffe og kaker? hmm, liker ikke utviklingen

Hva skal pengene gå til på sikt? Er enig med flere her som er av den oppfattingen at det vil eksludere noen fra og komme på ei juleavslutting. Fatter ikke at skolen som en pedagogisk arena gjør dette.

Det er i slike sammenhenger foreldre/skolesamarbeidet kommer fram. Her er det ofte foreldrene som styrer det meste. Jeg føler at skolen ofte lar foreldrene organisere det meste, mens skolen stilller opp med underholdning av elevene. Har veldig sansen for måten det gjøres på skolen der Kaija jobber. Slik praksis setter fokus på at skolen skal være for alle. Tror det er viktig at skolens ledelse tar noen avgjørelser der, gjerne sammen med FAU.

Det er grøtfest som de tar inngangsbillett for. Jeg syns de kunne selge grøten til de som vil ha. Vi tåler ikke grøt, men jeg tør ikke spørre om vi kan slippe. Det virker kjipt av oss. Det er så lett å bli stemplet. Så jeg betaler.... men jeg må snakke med flere foreldre også før vi tar dette opp, håper jeg. Det må stoppe snart. Det tar helt av. Folk med god økonomi har liten forståelse for folk med dårlig økonomi. De mener at det må være selvforskyldt. Mange fordommer ute og går....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.