|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Jeg oppfatter tråden som "ungdomsskolenivå", og ja, jeg ser både jatting og gruppetenkning både i denne tråden og i mange andre. Jeg tror som deg når det gjelder "sannheten" at verken du eller jeg tar feil i vår oppfattelse av forumet og hva som presenteres - men vi har hver vår innfallsvinkel, og hver vår måte å "se" på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Uten å gå så veldig inn i resten av det dere skriver (har ikke tid akkurat nå), så vil jeg bare si at jeg ikke mente å høres ut som om jeg ikke tror det er gruppetenkning her på forumet, altså. For det er det jo ofte. Men jeg mente bare å si at ofte, i spesifikke situasjoner, synes jeg bina ser "bare gruppetenking" i tilfeller der jeg ser "selvstendige individer som er ganske enige akkurat her" - og så tenker jeg at vi sikkert overdriver litt i hver vår retning begge to.
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Og for å konstatere det - dette viser at vi tenker ikke så ulikt, vi har bare hver vår konklusjon. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, der ble bina og jeg satt i gruppe. Så det gjelder åpenbart for oss også |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Joda, det er vel klart. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Så enkel er jeg faktisk at jeg synes det er greit å putte alle som sier X i en gruppe og kalle den "folk som sier X". So shoot me.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har tenkt på denne hele veien til jobb, for det er flere nykommere som har nevnt dette med gruppetenking. Dette blir gjerne forsterket av signeringer som "Jeg er helt enig med Teofelia som vanlig. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Ja, det ville vært rart, men er det noen som har hevdet det, da?
Ja, jeg kan skjønne at veldig mye "inside"-kommentarer kan virke ekskluderende og også på andre måter negativt i forhold til nye. (En annen ting i den kategorien er den "kjærlige sarkasmen" jeg har snakket om før, som man ofte ser mellom gode venner her, men som kan misforstås helt av nye medlemmer, som lett kan tro at de sarkastiske kommentarene og latterliggjøringen like gjerne kunne vært rettet mot dem selv.)
|
![]() |
| Emneord |
| grupper, konservativ, rødstrømper |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|