|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Vi skulle har barn, og tenkte vel på 2. Hadde mannen sagt nei etter vår fantastiske nr.1, så hadde jeg ikke tatt ham på alvor nei. "In your dreams", som ble sagt i en annen tråd her inne. Han var litt usikker dog, eller nr.2, om vi ville klare flere, men hadde ingen gode argumenter hvorfor, så han kjøpte bil som passet til tre barn. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Men du klarer vel å sette deg inn i at andre ikke er i samme livssituasjon, har samme bakgrunn og tankesett som deg, når det gjelder barn og familie? Og at man faktisk må/bør være to stk som er enige om barn.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Ja så klart. Det er jo hele essensen. Å bli sammen med noen som stemmer overens med deg på ting som er viktig i livet ditt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Jeg forstår at man kan ha et sterkt ønske om [flere] barn, og at det kan være en dealbreaker om man ikke er enige. Men det er en fremmed tanke for meg å være så kompromissløs på dette som du høres ut til. Kanskje mest fordi den følelsen jeg får (som jo godt kan være feil, det skjønner jeg) er at du mener du har mer rett til å bestemme hva han skal gå med på enn han har til å bestemme over deg, fordi det er udiskutabelt lettere å leve med å bli overtalt til flere barn enn å bli overtalt til å ikke få flere. I deres tilfelle er det antagelig sånn at du er veldig, veldig, veldig sikker, mens han er "litegranne skeptisk, men OK da", og da er det jo greit. Men det finnes veldig mange andre muligheter for hvordan folk tenker og føler og hva slags situasjoner man havner i, og det jeg reagerte på i innlegg 114 var den ganske nedlatende avfeiingen av andre folks forhold.
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Og akkurat dette synes jeg høres ganske respektløst ut. Å ikke gå med på det uten videre, å kanskje til og med stille et ultimatum ("hvis du ikke vil ha flere barn, så må jeg finne meg en ny mann"), det kan jeg forstå, hvis ønsket/behovet er sterkt nok - men å ikke ta ham på alvor når han sier hva han ønsker og føler? Å si rett ut at det du sier er irrelevant og ikke noe jeg engang vurderer å ta med i betraktning? Det er fremmed for meg.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg må bare spørre litt hva du mener før jeg kan si noe om det. Men mener du at den som vil ha flere barn alltid skal kunne bestemme? Om en kvinne hadde fått fødselsangst og ikke villet hatt flere barn og mannen hadde svart henne på den måten, hadde det vært en grei holdning synes du?
|
|
|
#7 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Du har vel egentlig ikke blitt verken det ene eller andre, og det er heller ingen som påstår at du har tvunget mannen din til noe som helst.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Tror du han hadde kjøpt ny bil om han hadde vært ekstremt negativ? Og er det ikke naturlig å tro at jeg ville visst noe om sinnstilstanden hans på forhånd, og hva jeg kan tillate meg å si? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?Electronica, det går litt på hvordan du framstiller det, akkurat som andre har valgt feil partner fordi det kan være uenighet om antall barn, og at det er grunn til at de har tatt noen uoverveide og lite gjennomtenkte valg i livet fra begynnelsen av. Selv om noen (les:du) har planlagt og kontrollert livet ditt og at det har blitt nøyaktig slik du har tenkt, betyr ikke at andre som møter på uante problemer og kompromisser gjennom livet er så annerledes alikevel. Og det at du setter antall barn foran veldig mye annet er ikke dermed det som gjelder for alle. Jeg aner en nedlatenhet og manglel på forståelse for andre.
|
![]() |
| Emneord |
| grupper, konservativ, rødstrømper |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|