Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)
Ja, unnskyld om det er å oppfatte som om jeg er uenig i at det trengs et engasjement mot pelsdyrfarmere. De er noen regelrette svin, mange av dem. Jeg bare påpeker hve jeg selv mener om saken, og så forsøker jeg for egen del å sette den i perspektiv.
Jeg klarer eksempelvis å bli provosert av greenpeacere som demonstrerer det ene min uttet, for så å gå på kentycky fried chicken med sine skinnmokasiner neste minutt. Frederik Hauge er en lignende figur, spør du meg. Jeg skulle virkelig likt å se hans private co2-regnskap!
Så jeg er ikke noe bedre menneske enn at jeg synes folk som er motstandere av noe, av urbanitetshensyn, egentlig bare er ute etter en sak å bry seg om. Å være mot pelsdyr er i skuddet, mens det dør 40.000 barn om dagen i Afrika. Samtidig som vi bryr oss om midt-østen, så dør mennesker som fluer i Kongo. Muslimer voldtar og slakter kristene i Darfur i et tempo som er fullstendig ubegripbart. Nesten 20 millioner mennesker er på rømmen i Afrika i dag, noe som altså er en av de største folkevandringene jorden har opplevd.
|