Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 09:45   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Haha - for en fantastisk tråd jenter!

Ikke for å ødelegge hele greia her nå, men jeg vil dele en erfaring jeg har gjort meg gjennom årene. Mine unger er jo så store at den ene settes i bilen uten bilsikring etterhvert. (160 cm)

Det jeg synes har best effekt er å gå foran med et godt eksempel. Selvsagt bruker jeg bilsete på smilefjes yngste jr. Men når kameratene hans skal sitte på med oss så tar jeg altså frem en pute til dem fra bagasjen. Ofte sier de at de får lov å sitte uten av mamma. (De går i andre klasse nå, så det har begynt å bli litt slurv, uten at jeg egentlig kan si at de viser tegn til å bli sosiopater eller det som verre er enda, heldigvis).

Så sier jeg at i min bil får du ikke lov, for da kan du bli alvorlig skadet hvis vi skulle bli påkjørt, så her må vi gjøre sånn det står i loven.

Det er altså utrolig hvordan disse barna ofte observeres i seter igjen i sine egne biler senere...

Også leverer jeg alltid med sete hvis min sønn skal sitte på med andre og bruker en mine som tydelig sier at dette ikke er et tema for engang vurdering av om dette er nødvendig.

Det ser ut til at når man tar en litt myndig holdning og viser at "det er udiskutabelt at det finnes alternativer her", så følger mange etter uten å mukke.

Jeg blir sikkert ikke oppfattet som noen spesielt søt og snill person der ute, men det hadde jeg garantert ikke blitt om jeg ga beng i trafikksikkerhet heller.

Ellers synes jeg at det å slenge en lapp under viskeren var kult! Skulle likt å se den som fortsetter like tøff etter å ha funnet en sånn en.

Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.