|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødsel
Det er jo derfor man holder pusten. Men da spenner man seg også og det er generelt lite bra.
|
|
|
#3 |
|
|
Hadde ingenting å si uansett, så da var det ikke så farlig om jeg pustet eller ikke. Sånn der og da. Ikke i det lange løp, seff. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselI min 2. fødsel gikk det så fort (1,5 t fra første ri) at jeg ikke hang med og klarte ikke puste som man skal/bør. Det ble mer panikk!
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Reflektor: Jakten på den perfekte fødselJeg prøvde å planlegge min tredje fødsel. Vannet skulle ikke gå før jeg hadde kommet til pressriene, siden fødsel nummer to var smertefri pga. av at vannet ikke hadde gått. Og så skulle ungen komme rundt en uke etter termin, og det skulle gå veldig kjapt. |
|
|
|
#6 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Vannet gikk på nest siste pressri, og fylte fødesenga. Jeg var veldig moden og klar før fødselen startet, så det er nok en del av grunnen. Det var helt absurd, for jeg kjente at bekkenet åpnet seg mer for hver ri, men vondt var det ikke i det hele tatt. Jeg tror nok at JM ville tatt hull på fostersekken om jeg ikke hadde klart å presse hull på den selv. |
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp! Jeg tror ikke på at man kan få en "smertefri" fødsel ved å puste riktig, men at det hjelper god på, er det ingen tvil om. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |