Sv: Barnesete: Bakover eller framover?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Og poenget mitt var ikke å disse folk som snur barnet før de har fylt fire år; poenget mitt var å påpeke at slett ikke alle barn finner seg i å sitte i bilstol i det hele tatt, og at akkurat når det gjelder bilsikring så er det faktisk helt greit å trumfe gjennom det man bestemmer og ikke kompromisse.
Hvis man ikke klarer å gjennomføre det å sitte bakovervendt, så kan man alltids snu setet og se om det hjelper, men hvis man har et barn som ikke finner seg i å sitte i stol overhodet, så er faktisk alternativene å ta bussen eller å tvinge barnet til å sitte i stolen, er du ikke enig?
Ja helt enig, det er bare å trumfe gjennom, og vi gjorde faktisk det i 2.5 år med S. Han har hatet å kjøre bil fra han ble født. Han slo an tonen da han skrek hele veien hjem fra Ullevål og slik fortsatte han . Vi har presset og dyttet ham ned i setet og snørt ham fast for å si det sånn, overlevd timesvis med hyling og hengt bakover til kinken i nakken tok oss. Til slutt begynte jeg å bestikke med kjeks på lengre turer for å overleve. Heldigvis går det bedre nå, men om det er snuingen (eller overgangen til beltestol egentlig, vi snudde aldri det andre, S er en stor gutt og gikk rett i beltestol) eller alderen som er grunnen vet jeg ikke. Vi snudde ham heller ikke på grunn av skrikingen.
Selvfølgelig er det ikke noe alternativ å kjøre uten barnet i sete, da må man la være eller presse ungen nedi. Jeg tror egentlig vi er enige, Teofelia.
|