Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Å være lik på noen?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Kunne du ha brukt uttrykket "lik på", som i "du er lik på faren din"?
Ja, det kan jeg både skrive og si. 14 10,00%
Ja, jeg kan si det, men ikke skrive det. 18 12,86%
Jeg har hørt/sett det, men ville verken si eller skrive det. 66 47,14%
Jeg har aldri hørt/sett det, og ville verken si eller skrive det. 41 29,29%
Nerdepoll 1 0,71%
Deltakere: 140. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-08, 12:40   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være lik på noen?

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det ar vel ikke jeg som skrev det?

Niks.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 12:41   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Niks.

Godt! Det er i grunnen typisk meg å plukke opp ulike dialektord uten å egentlig legge merke til det selv. Når jeg tenker hardt etter, er det slettes ikke helt umulig at jeg kan ha skrevet det her inne.

Gammel 04-12-08, 12:45   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg både sier og skriver det - sier det nok vesentlig oftere enn jeg skriver det.

Gammel 04-12-08, 13:05   #4
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sue, her.

Jeg både sier og skriver det - sier det nok vesentlig oftere enn jeg skriver det.

Enig med Sue - det brukes både muntlig og skriftlig. Mest muntlig, riktignok. Jeg er vestlending, så det kan nok være et dialektuttrykk fra min ikke-bergenser-dialekt. Eller kanskje jeg plukket det opp da jeg studerte på Hedmarken i tre år?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.