Sv: Noen som kjenner seg igjen (Dagbladet)
Opprinnelig lagt inn av to hen, her.
Kampen mellom den "onde kulturelle elite" og den "stakkars forsvarsløse arbeiderklassen".
Ja, men dette er jo betegnelser han bruker for å få frem hva han mener og hva han har funnet ut gjennom sine undersøkelser. Det er jo ikke slik at han bare har satt seg ned og tatt ting utifra løse lufta, for han er tross alt førstelektor ved en høyskole, så jeg er ganske sikker på at han gjort endel markedsundersøkelser osv. for å underbygge det han skriver. Han skriver jo ikke nødvendigvis meningene sine, men det han har kommet frem til ved sitt studie på emnet.
Opprinnelig lagt inn av to hen
Student som tilhører fattigkategorien. Høyere utdanning, så jeg tilhører kultureliten. Røtter i arbeiderklassen så jeg tilhører de stakkarslige harry kitsch-konsumentene, og har til og med vært NAV-klient flere ganger (både trygd og arbeidskontoret).
Med dette svaret så synes jeg du svarer som om du føler deg truffet av det han skriver jeg..... er det kanskje nettopp det at han har truffet spikeren midt på hodet?