Sv: Urimelig dyre julegaver?
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Kanskje søsteren din tenker omvendt: at hun har lyst til å bruke litt ekstra på deg siden hun vet at du ikke har verdens beste råd for tiden.
Hvis søsteren din er normalt snill og oppegående, så synes jeg du skal være raus overfor henne og la henne skjemme deg bort litt akkurat nå. Hvis hun ligner litt på deg (og har bedre råd), så tipper jeg at hun verken ønsker eller forventer at du skal gjenggjelde gaven hennes, og i alle fall ikke på en-til-en-basis. Om noen år er situasjonen en annen, og da kan du ta henne med på noe morsomt eller gi henne noe pent til jul som takk for omtanken da du hadde dårlig råd.
Sånn tenker jeg og. Min bror har lite penger og jeg har derfor kjøpt gaver til han selv om vi egentlig er enige om å ikke kjøpe til hverandre. Jeg gjør det fordi jeg vil og jeg vet at han ikke har så mye penger selv. Jeg ønsker meg ingenting tilbake og håper virkelig ikke han føler at han må kjøpe noe dyrt til meg.
Jeg fikk et brev i posten her en dag, det var en ønskeliste til jul. Jeg må innrømme at jeg reagerte på det, jeg hadde ikke bedt om ønskeliste fra disse (jeg kjøper gave til personen, men har allerede kjøpt noe).