Sv: The Crop Circles
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Det er jo det som det koker ned til. Ønsker man at det skal være noe utenfor det som man ser? Jeg ser at det er utrolig færre alternativister blant naturfagmennesker og jeg mener i all ærlighet at noe av grunnen er at om man holder på med naturfag så ser man lettere (for man jobber jo med det hver dag) hvor fantastisk naturen og jorda er. Jeg synes at mange alternativister er utrolig lukket på dette. Hvordan skysystemer blir dannet er mye mer komplekst og interessant enn kornsirkler dannes, det være seg av aliens eller mennesker.
Jeg kan bare snakke for meg selv, selv om jeg har inntrykk av at både åpne, alternative og religiøse i vel så stor grad fascineres av skjønnheten og kompleksiteten i både menneskene, dyreriket og i naturen som naturteoretikerene gjør. Og det er kanskje nettopp derfor mange blir religiøse på sine vis også, nettopp fordi at naturen er fantastisk.
For selv syns jeg alt er for fabelaktig til at det bare kan ha oppstått gjennom en tilfeldig og lang evolusjon. Jeg tror på at det er en stor kraft bak det hele, men har overhodet ikke spesielt lyst til at det skal være utenomjordiske vesener og aliens som lager fine kornsirkler til oss. 
Opprinnelig lagt inn av Esme
Dette var et foredrag på Studentersamfundet i Trondhjem, så det var ikke så rart. Men bortsett fra det så går jeg på alternativmesser og leser mye om alternativmedisin. Som lege så mener jeg det er min plikt å vite hva det er, og vite hva som er dokumentert, hva som er livsfarlig og hva som er bullshit og hva man kan bruke dersom man har lyst og penger.
Dette står det respekt av, og jeg skjønner nytteverdigen av det i ditt yrke. Men jeg blir nysgjerrig på hva du er positiv til innenfor det alternative.
Kan du si noe om det? Noe må det vel være?