Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Min hund (ventetiden)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 12:06   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Min hund (ventetiden)

Nå er du klar for å få den , skjønner jeg. Er det lenge igjen?

Gammel 30-11-06, 13:29   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hei, spennende tråd dette. Jeg synes du gjør et helt riktig valg av hund jeg Du har gjort mye forundersøkelse og lest deg frem til hva som kan passe deg best. Når man er så godt forbredt vet man også at alt ikke går av seg selv med valp i huset, det er jo mye jobb å ha en hund. Men mye kos også
Vi var der du er for ganske lenge siden. Vi har lest og lest, og fundert lenge på hva slags hund vi skulle ha. Mannen min har vokst opp med to Grand Danoiser, og det er jo ikke småtteri

Jeg ville gjerne ha en hund som orker lengre turer, men samtidig ikke tar for stor plass hjemme. Etter mange besøk på utstillinger, og hyggelige hundeprater med oppdrettere fant vi hunden for oss. I september kunne vi endelig hente han, en svart og hvit amerikansk cocker spaniel. Albert heter han, og han er en skikkelig rampete liten going. Logrer konstant og er så glad i alt og alle. Vi har nå gjennomført to kurs på Oslo Hundeskole, og lært mye. Som du sier må man jo sile litt. Alle forslag passer ikke for alle hunder, men gjengangeren er mye ros for ønsket atferd, og det funker skikkelig bra. Bur har vært en super invistering for oss og Albert. Han ser buret som hula si, og går dit når han vil være i fred. Han sover der om natten også. Vi har også satt opp en trappegrind i kjøkkendøra, så vi kan skille litt på barna og hunden hvis det blir litt for høyt tempo inne. Han trives godt på kjøkkenet, og ligger gjerne på bena mine når jeg lager mat

Det er uvant å gå tur morgen og kveld, men det er utrolig hvor deilig det er også. Særlig kveldsturen. Jeg føler at jeg får renset hodet når jeg går en god tur i frisk luft, samtidig ser jeg at Albert storkoser seg ute på oppdagelsesferd.

Vi kommer ganske sikkert til å trene spor med han etterhvert, men nå skal vi trene mye på de tingene vi har lært til nå. Slik at det sitter. Puberteten hans er like rundt hjørne også, og da glemmer visst hunden nesten alt den kan. Så vi stålsetter oss til det. Regner med at det hvertfall tar to år før vi har en rolig og kosete familiehund som vi ønsker oss.

Lykke til!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:22   #3
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Nå er du klar for å få den , skjønner jeg. Er det lenge igjen?

Det ble sagt at den skulle komme i helga, men ingenting var sikkert igår. Får vel vite mer i kveld.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.