Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere begynt vaskinga til jul?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 21:54   #121
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg skjønner poenget 007, men ikke planer om at det er gjennomførbart. Forøvrig har vi en del av steikovnen vår som er umulig å komme til. Vi ser at det er skitt der, men den er på et lavere nivå enn resten og jeg gremmes. Kanskje du er så ekspert på å vaske ovner at du vet hvordan det kan fikses? (Nei du får ikke bilde).

Vi også.
Sist jeg prøvde, holdt jeg på å skjære av meg fingertuppen.
Blødde som en gris og skrek som en, også.

Gammel 12-11-08, 22:04   #122
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Selvfølgelig. Og jeg blir sånn over de som ikke vasker steikovnen etter bruk.

Jeg har vaska steikeovnen min ca 5 ganger siden jeg kjøpte den høsten 1995.

Gammel 12-11-08, 22:37   #123
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

[...] da kan jeg med god samvittighet vaske dem med grønnsåpe.

Bare hvis du vasker skyllerunde med rent vann etterpå.
Her er det alltid gullende rent i alle kroker, så ingen ekstravask til jul.

(Benytter meg fnisende og skamløst av at ingen FP-ere har vært hjemme hos meg. Men jeg skal be min høyt elskede vaskehjelp om å trå til noen ekstra timer i desember.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 22:52   #124
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har vaska steikeovnen min ca 5 ganger siden jeg kjøpte den høsten 1995.

Du og du.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 00:06   #125
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

drikke champagne, spise gåselever og pakke inn gaver og skravle etter at ungene er lagt lille julaften. Vår tradisjon. Akkurat nå kjenner jeg at jeg gleder meg!

Åååå! Den tradisjonen tror jeg at jeg tar og adopterer!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 09:17   #126
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Siden Teomannen ikke leies ut (og sannsynligvis heller ikke hadde giddet å ta turen til Oslo for å vaske hos meg), så skal jeg spare litt og vurdere å be den gamle vaskehjelpen komme å vaske her før jul - f. eks. siste fredagen før juleferien.

Ellers tar gjerne Andamannen og jeg en grundig vask av gulv, kjøkken, bad og vinduer bittelille julaften, slik at vi kan drikke champagne, spise gåselever og pakke inn gaver og skravle etter at ungene er lagt lille julaften. Vår tradisjon. Akkurat nå kjenner jeg at jeg gleder meg!

Fantastisk tradisjon, den skal jeg jammen låne neste jul.

Gammel 13-11-08, 10:07   #127
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vaske til jul?
Å-ja. Jeg begynte for ei uke siden og er veldig godt på vei.
Her vaskes absolutt alt. Alle rom, alle kriker og kroker, alle skuffer og skap.
Når desember kommer er det så rent og ryddig her at det går ikke å få det renere.
Dette er tradisjon som henger igjen fra barndommen, huset skal skinne til jul.
Og jeg synes det er utrolig deilig.
1 advent blir julegardiner, adventstjerner og utebelysning satt opp, og huset er gullende rent. Verdens beste start på julemåneden.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 10:11   #128
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Nå har vi bestemt oss for å spørre vaskehjelpen vår om hun vil komme og vaske litt grundigere rett før jul. Det blir julevasken vår. (Sorry aC.)

Og det kunne hun, så da blir hele huset grundig vasket mindre en uke før jul, så da skal vi gjøre som Anda, drikke sjampis og kose oss med julestemningen på lille julaften. :gleder meg allerede:

Gammel 13-11-08, 10:22   #129
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vasket kjøkkenvindu og skyvedøren til verandaen. Har ikke planer om å vaske de flere ganger før jul, så kanskje jeg kan kalle dette julevask. Ja, da har jeg visst begynt, gitt.

Ellers blir det vel ingen kjempevasking uansett - skal nok ta over frontene på kjøkkenskapene + starte selvrenseprogrammet i stekeoven.

Gammel 13-11-08, 12:17   #130
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Jeg må hvertfall vaske vinduene ser jeg. :grøss:

Men sånn ellers vasker jeg ikke så veldig til jul nei, tar heller en sjau på våren......................

(iblant)

Gammel 13-11-08, 14:00   #131
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke begynt på julevaskingen og har ikke så høye ambisjoner heller. Jeg er ferdig med den tiden da jeg sleit meg ut på alle "burde-gjøre"'ene i førjulstiden. Nå for tiden nyter vi stemningen og vasker det vi har lyst til. I fjor hadde jeg lyst til å vaske ned kjøkkenskapene, i år har jeg kanskje mer lyst til å spise marsipan.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 14:16   #132
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

007: Hva mener du med at du vasker stekeovnen etter bruk? Mener du at du vasker den innvendig etter at du har stekt en pizza?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 14:17   #133
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Den kattevasken der får vente.

Gammel 13-11-08, 14:26   #134
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Da er badet skrubbet fra tak til gulv, nå hiver jeg meg løs på kjøkkenet.

Gammel 13-11-08, 14:39   #135
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Da er badet skrubbet fra tak til gulv, nå hiver jeg meg løs på kjøkkenet.

:misunnelig:
Jeg har tatt soverommene i dag + en gang nede.
Bad og kjøkken skal skures i morgen.
Jeg hater å skure badet og kjøkkenet og sparer det alltid nesten til slutt. Nå angrer jeg på at jeg ikke begynte med det istedet.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:33   #136
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Veit jeg blir litt PK nå men gåselever?!
Du mener det produktet som blir laget ved å binde fast gåsa og tvangsfore den slik at den får den "deilige" fettproduksjonen i leveren slik at den får riktig konsistens og kan selges til lattelig høy pris.http://www.dooa.no/faktasider/f_gaaselever.html

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:46   #137
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

007: Hva mener du med at du vasker stekeovnen etter bruk? Mener du at du vasker den innvendig etter at du har stekt en pizza?

Ja.
Jeg tørker av den innvendig med en micrifiberklut oppvridd i mildt zalovann (den blir jo ikke så veldig skitten/feit etter en pizza) og bruker jif og en Jordan-skrubb på glasset slik at det blir reint. jeg vasker den mer nøye etter å ha stekt lammelår, svinesteik o.l

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:53   #138
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ALDRI vasket ovnen innvendig! Bare fjernet ev. søl som har brent seg fast. Det hender jeg vasker glasset, men ikke før det er veldig skittent. Jeg trodde helt seriøst at det ikke var vanlig å vaske ovnen mer enn sånn et par ganger i året når man hadde storrengjøring. Så jeg tror vaskehjelpen vår vasket ovnen for en tre års tid siden. Men jeg kan ikke si at den ser verken skitten eller uapetittelig ut (i mine øyne i alle fall).

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 17:57   #139
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker jo også hele året. Men jeg vasker ikke rundt til jul liksom. Det er jo den mørkeste årstiden. Da føler jeg heller for å freshe opp til til våren, iallefall sånn teoretisk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 18:26   #140
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

J Da føler jeg heller for å freshe opp til til våren, iallefall sånn teoretisk.

Samme her!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.