|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir du julestressa?@Monsoon: Hva innebærer en borgerlig jul?
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir du julestressa?
Det går an å levere sølvbestikket til rens? Ja? (Jeg hadde fullt sett innen jeg ble konfirmert og har bare brukt det 1 gang.)
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Blir du julestressa?
Jeg vedder på at det ikke koster for mye, i hvert fall. : også fristet: |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Blir du julestressa?Vi får bare nærmeste familie til middag, altså svigerforeldre + svoger og moren min + broren min og barn. Derfor stresser jeg ikke mye, fordi de jo kjenner oss likevel og ofte er her til middag. Dessuten er jeg opptatt av å lage en fin ramme for barna (derfor insisterer vi på å feire jul her hjemme hos oss selv) og da funker ikke stress. Nytt etter at vi mistet S i julen er at vi reiser i kirken på julaften i kirken der han ble begravet. Da får vi juleroen.
|
|
|
#6 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Blir du julestressa?Nei, jeg blir ikke det. Jeg gjør bare det jeg liker av juleforberedelser, og velger bort det som ikke passer meg. Nå elsker jeg både førjulstida og selve jula, så det blir da gjort en god del likevel. Det jeg velger å bruke tid på er min og snuppas tradisjonelle adventstur til sentrum hvor vi handler inn lekre godterier til adventssøndagene, førjulstur til København, generell julegavehandel, baking av én sort, (baking utover det er lystbetont og en bonus) pakke inn julegaver, se mange julefilmer på dvd, vaske huset litt mer grundig enn vanlig helgerengjøring, pynte, gå turer i skumringen og tro det eller ei; slappe av. Jeg pleier å ta ei uke ferie like oppunder jul, og så avspaserer jeg resten av året. Anbefales! |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|