|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
nygift
|
Sv: Privat skolematfirma
Hvis ikke de hadde spist brød på nista hadde jeg heller ikke kjøpt brød annenhver dag.
|
|
|
|
#2 |
|
|
Seff, men her er det snakk om hvor mye man bruker i skolemat, og da er det revnende likegyldig hvorfor du kjøper hele brødet, siden det er snakk om de aktuelle kostnadene for matpakka. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
nygift
|
Det er det vel ikke, da kjøper jeg noen brød mindre da.
|
|
|
|
#4 |
|
|
Ja, men det er ikke kostnaden for hele brødet du skal ta med. Det er prisen for et brød, dele på antall brødskiver og gange med antall skiver som er med i matpakka. Samme med servelat. Prisen for en pakke, dele på antall stykker og gange med hvor mange som er med i matpakka. Ikke totalkostnaden for en pakke/et brød/en bunt gulerøtter/whatever. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Privat skolematfirma:heier på aC:
|
|
|
#7 |
|
nygift
|
Ja men i en servelat pakke er det 8 skiver og det er nok til en dag for to barn.
|
|
|
|
#10 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kaster meg inn på en helt perifer del av diskusjonen og mener at det er vel vanlig å beregne svinn inn i de reelle kostnadene?
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Det bør man absolutt gjøre. Men det går an å legge opp til forsvinnende lite svinn. Vi har f.eks. begynt å skjære opp alt brød og fryse det, og så tar vi opp nøyaktig det antallet vi vil ha, og smører og putter i matpakken (med den ekstrabonusen at pålegget holder seg ferskere fordi skivene er så kalde). Jeg er sikker på at brødbudsjettet vårt er redusert med 25 % siden vi begynte med det.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|