Sv: Hvordan reagerer dere når dere ser denne t-skjorta?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Grensen er glidende og man vet aldri. Akkurat denne hadde jeg ikke ønsket at mannen skulle bruke fordi jeg vet at en god del mennesker er såre på dette punktet. Dessuten synes jeg humoren (hvis dette er humor) er særdeles dårlig. Jeg hadde kanskje tenkt annerledes dersom jeg ikke visste om så mange konkrete tilfeller hvor dette problemet føles både tabubelagt og fælt.
Jeg hadde heller ikke synes det hadde vært så morsomt å gå med en t-skjorte som sa "Mine eggstokker fungerer utmerket".
Ikke hadde det vært morsomt og jeg vet at det potensielt kunne gjort noen mennesker litt mer lei seg fordi de nok en gang fikk trykket slike ting rett i ansiktet. Det handler litt om hvor mye man trenger å gni noe inn.
Jeg håper ikke mannen min ville brukt den, men det er fordi den "teit". Hadde vi hatt nære venner med UFB hadde vi selvsagt ikke brukt den av den grunn heller.
Antar at de fleste som ville finne på å bruke denne vil være ganske unge, og kanskje ikke engang ha barn.
Det er jo slik at mye av det man gjør som ung voksen (sminke, trening osv osv) er ubevisste budskap om fertilitet, det finnes i alle kulturer til alle tider, denne t-skjorten er bare en platt og teit del av den samme kommunikasjonen tenker jeg...
|