Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?
Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.
Jeg synes det er mye verre med dem som ikke tør kjøre når de først har lappen. Mulig jeg tråkker på noen tær nå, men har man først tatt lappen, bør man også tørre å kjøre både sommer og vinter. Skjer det en nesten uliykke så får man bite tennene sammen og kjøre videre. Jeg snakker faktisk av erfaring. Litt utenom temaet, men...
Ja, nå tråkker du virkelig på mange tær her. Mange! Jeg skrev et innlegg om min kjøreskrekk for en stund siden og det var utrolig mange her som slet med det samme. Jeg ble bedre av å tvinge meg selv til å kjøre, du har rett i det. Men samtidig synes jeg det er UTROLIG arrogant å hevde at det bare er å skjerpe seg når det faktisk i mange tilfeller er snakk om reell angst, enten det er kjøreskrekk eller flyskrekk eller andre typer. Jeg er ikke "frisk" enda, selv om jeg tør å kjøre min egen bil nå, og gjør det ofte. Jeg tør ikke kjøre andres biler, og vet at mange venner seg på meg som helt idiot for det, men sånn er det bare. I går ble jeg bedt om å kjøre en venninnes bil og jeg prøvde å holde maska mens jeg holdt på å grine og hun trodde det hadde rablet for meg da jeg nektet. Jeg er rett og slett livredd. Angst er desverre ikke alltid rasjonell.
Det er forresten ikke alle som bare har vært i "nesten-ulykker" heller. Ei venninne av meg var involvert i en ganske alvorlig bilulykke i sommer, og jeg har selv vært involvert i en ulykke som gikk bra men som hadde gått vanvittig galt om den hadde skjedd et annet sted. Etter det ble jeg redd. Man vet ikke alltid hva som ligger bak.