Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-08, 09:45   #1
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halvvoksen pus som finner veien hjem igjen?

Katter har ikke ferdig utviklet retningssans før de er seks måneder gamle. Så jeg kommer ikke til å ta sjansen på å slippe ut mine kattunger før de er over seks måneder gamle. Jeg har sett at noen slipper ut kattene sine på egen hånd allerede når de er bare tre måneder gamle. Jeg skjønner ikke at de våger.

Håper pusen din snart kommer til rette, og at alt er i orden med henne.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 09:59   #2
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Håper hun snart kommer til rette, og at alt er fint med henne.

Gammel 14-10-08, 12:40   #3
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Katter har ikke ferdig utviklet retningssans før de er seks måneder gamle. Så jeg kommer ikke til å ta sjansen på å slippe ut mine kattunger før de er over seks måneder gamle. Jeg har sett at noen slipper ut kattene sine på egen hånd allerede når de er bare tre måneder gamle. Jeg skjønner ikke at de våger.

Men det er det ikke alle som vet, det er under 2 år siden jeg fikk vite det også. da vi har fått katt i hus før så har vi for det første fått dem altfor tidlig, siden vi fikk de da de var 8 uker (og burde vært 12), og etter at de hadde vært i hus 1-2 uker så begynte de å være ute. Det var først da vi kjøpte rasekatt jeg fikk vite at katter ikke har utviklet retningssans før de er 6-8 mnd gamle.
Har selv en kattunge på vel 5 mnd nå, og det er mange som ikke skjønner hvorfor han ikke får være ute alene. Det er jo et par uker siden vi fikk han i hus. Da jeg sier han er for liten og ikke har utviklet retningssans enda så sier at det har de aldri hørt før.

Gammel 14-10-08, 14:13   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Men det er det ikke alle som vet, det er under 2 år siden jeg fikk vite det også. da vi har fått katt i hus før så har vi for det første fått dem altfor tidlig, siden vi fikk de da de var 8 uker (og burde vært 12), og etter at de hadde vært i hus 1-2 uker så begynte de å være ute. Det var først da vi kjøpte rasekatt jeg fikk vite at katter ikke har utviklet retningssans før de er 6-8 mnd gamle.
Har selv en kattunge på vel 5 mnd nå, og det er mange som ikke skjønner hvorfor han ikke får være ute alene. Det er jo et par uker siden vi fikk han i hus. Da jeg sier han er for liten og ikke har utviklet retningssans enda så sier at det har de aldri hørt før.

Ja, det er mange som ikke veit det. Jeg visste det ikke før jeg fikk meg katt. Da jeg anskaffet meg katt tok det dog ikke lang tid før jeg visste det, siden jeg faktisk lurte på når de kunne være ute på egen hånd.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 15:04   #5
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et par måneder etter at vi flyttet inn i vårt nåværende hus forsvant katten vår. Etter 1 uke hengte vi opp lapper om "savnet katt". Kvelden etter dukket han opp i vinduet igjen, som om ingenting hadde hendt. Interessant timing, forresten.

Det hadde seg at vi hadde flyttet 7 min. unna gamlehuset (med bil), og veien fra gamlehuset til det nye er helt rett, så teorien min var at katten hadde vært og sjekket ut forholdene på gamlehuset. Evt. at katten så lappene i nabolaget og fant ut at det var på tide å komme hjem.

Hvor gammel er katten din forresten? Som fostermor (for katt) hadde jeg en god samtale med veterinæren vår nylig om utekatter, og hun sa at katter under 6 måneder ikke skal ut, da de ikke har godt nok utviklet retningssans før da.

Lykke til! Si fra hvordan det går.

Sist redigert av C3PO : 14-10-08 kl 15:09. Årsak: Tilleggsopplysninger
C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.