Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Korleis få copyright © på bileta ?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 23:11   #13
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korleis få copyright © på bileta ?

Er jo slik at legger man bilder ut på nettet vil det jo enkelt kunne lastest ned til hvem som helst, og sjelden det står hvem som har den egentlige opphavsretten til bildet. Hvis det er bilder en i utgangspunktet ønsker å selge er jo det litt synd. Eventuelt for bruk i konkurranser også.

På hjemmesiden til fotografen Yann Arthus Berthrand var det tidligere "umulig" å laste ned hans bilder. I hvertfall var det ikke slik at man automatisk kunne trykke på lagre som. Litt omveier måtte man gå. Nå har til og med han åpnet for nedlastning av sine bilder. Hvilket jeg absolutt benyttet muligheten av . Han har mange vakre bilder som jeg gjerne kunne tenke meg på veggen. Men med min skriver får jeg de jo ikke i større størrelse enn A4 uansett.

Er også veldig glad i kattebildene til Rosina Wachtmeister, men de er så å si alltid merket med Copyright, og da blir de jo ikke riktig så morsomme å henge opp.

Uansett greit å merke bildene med hvem som har laget dem. Men det må det da vel være mulig med photoshop. Legge inn en signatur?

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.