Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren
Ambulansesjåførene gjorde en grusom feilvurdering, men er blitt utsatt for en umenneskelig heksejakt i ettertid. Farah ble utsatt for en forferdelig menneskelig svikt, men har i ettertid mistet all min sympati ved å angripe sjåførene og det norske samfunnet ved enhver tenkelig og utenkelig anledning.
Jeg mente da og mener fortsatt etter å ha lest alle linkene i HI at dette i utgangspunktet ikke var rasistisk, men at enkelte ikke-etniske nordmenn prøver å dra opp rasisme-debatten i ett og alt. Jeg mener at Farah i sin kronikk er minst like rasistisk i sine utsagn mot nordmenn og hvite generelt, men det er liksom ikke lov å kalle det rasistisk, det er liksom bare rett og rimelig!?
Jeg har opplevd beskyldninger på jobb blant kolleger som mener at de er forbigått pga hudfarge og nasjonalitet, når alle andre ser at det er pga utdanning, ansiennitet og egnethet. Jeg har sett ambulansesjåfører i arbeid som har måttet tåle det meste, men allikevel har gitt den beste mulige behandling.
Jeg mener at feiltolkningen var en grov feil og at han burde gi en uforbeholden unnskyldning for det, men det er ikke det han blir bedt om å unnskylde i mine øyne. Farah avslutter nok ikke heksejakten før han får en unnskyldning og en "tilståelse" for rasismen.
Sist redigert av Mirasol : 09-10-08 kl 19:34.
|