|
|||||||
| Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg et godt macro-objektiv!Og jeg har 60 mm Canon EF-s f/2.8 usm. Jeg er også strålende fornøyd! Jeg er ikke helt enig med Tuddelu når hun sier større mulighet for uskarp bakgrunn, det er i mine øyne avhengig av blenderåpning, og objektivet har samme lysstyrke.
|
|
|
#2 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefal meg et godt macro-objektiv!
Det er jo fakta og ikke egentlig noe å diskutere |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
|
|
|
#4 |
|
I farta ...
Sv: Anbefal meg et godt macro-objektiv!Jeg har jobbet i forskningsbransjen og der er vi oppflasket med betydningen av kildehenvisning |
|
|
|
|
|
#5 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Jeg veit det er fakta altså!
|
|
|
#6 |
|
Livsnyter
|
Sv: Anbefal meg et godt macro-objektiv!Jeg er også på utkikk etter et macro objektiv til mitt Canon 350D. Etter hva jeg skjønner så er det 50 mm, 60 mm eller 100 mm som anbefales her i tråden. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I farta ...
Jeg synes ofte det kan være en fordel å slippe å sitte kloss oppi motivene mine, jeg da. De blir som regel mer avslappet av det. Til utendørs fotografering synes jeg 100mm er uovertruffen. 150mm blir for mye - da må man FOR langt unna. Innendørs kan jeg imidlertid være litt enig i at 100mm noen ganger kan være litt upraktisk, dersom man fotograferer i veldig små rom (ex ungene i badekaret på vårt mikroskopiske bad - da bruker jeg som regel 50mm min. Den er ikke macro, men har maks blender 1.8 og kostet den nette sum av 899 kroner |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|