Sv: Hurra for Jamie!!!
Jeg liker ikke det oppskårne brødet i England, brunt eller ikke brunt. Jeg synes det smaker kjemisk dynge. Heldigvis finnes det ferskt brød og ikke minst veldig mange sorter knekkebrød.
Vareutvalget er jo enormt, så ikke fatter jeg hvordan folk kan spise hvitt brød og panert mat hele dagen når det finnes såååå mye spennende å velge i der borte.
Vi har for øvrig alltid Marmite i skapet, men mannen min er den eneste som liker det her i huset. Det er jo sunt da, men gjærpålegg er ikke helt min ting ...
Vi skal til England i jula, og jeg gleder meg. Da lager svigermor kalkun, ovnsstekte poteter og masse gode salater. Ikke mye usunt der, nei. Problemet med svigerfamilien min er at alle er små og usannsynlig tynne og har veldig liten apetitt, slik at store meg holder på å sulte halvt i hjel hvis jeg ikke har anledning til å snoke litt i skapene. En julaften var jeg faktisk sulten, for da var vi hos tanta og onkelen til mannen min, og da kunne jeg ikke snoke på kjøkkenet. De andre mente nemlig at man virkelig ikke trengte noe mer mat den kvelden når de hadde spist en så solid lunsj klokken 14!!!! Jau, jau, da er det pinlig å være 40 kilo tyngre enn de andre og påstå at "eh, jo, jeg TROR nok at jeg nok må ha litt mat, jeg da, for min del." Akk ja, jeg slipper i alle fall å være like "stuffed" som jeg er etter en julekveld med ribbe og multekrem her i Norge. :digresjon: