|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Er du en matcher
Det er mye som er meningsløst, sikkert, men jeg synes det er greit å ha mange å velge mellom. Og så lenge klærene går i arv og gis bort i stedet for å kastes er det ikke sløsing i mine øyne. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er du en matcherJeg kan typisk bruke 40 sek for å se om det er noe som matcher blant de rene klærne og gjør det ikke det, så bryr jeg meg ikke om det. Flere ytterjakker pga at man ønsker flere farger istedet for funksjoner er meg en helt fremmed tanke.
|
|
|
#3 |
|
Javel
|
Sv: Er du en matcherNja, ikke mer enn at bukse og topp matcher og at strømpene iallefall sånn halveis ser greitt ut sammen med antrekket. Men når det kommer til yttertøy og sko så har jeg ikke dette i alle varianter nei.
|
|
|
|
#4 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kjenner meg veldig igjen her. Jeg kikker litt, finner jeg ikke noe som er helt match, spiller det ikke så stor rolle. Dessuten vil snuppa gjerne velge klær selv, og da er det i hvert fall mye rart som finner veien ut av skapet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherVelger ikke umatchende klær hvis matchende klær er lett tilgjengelig. Men jeg prøver å ta ut det lille jeg har av pyntesyke på meg selv og ikke på ungene. Styling av småbarn til hverdags gir meg ingenting (bare mer klesvask og det er jeg ikke interessert i).
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du en matcherGutten min matcher på innerklærne - altså bukse og genser (og sokker med mindre han velger selv, for han velger konsekvent de grønne)
|
|
|
#7 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherNei, absolutt ikke. Jeg har funnet ut at mine små innehar egen personlighet. Derfor er det opp til dem å finne klær som de føler jeg vel i (både han på 4 og hun på 6). De finner de rareste sammensetninger, men så lenge de selv synes de er fine så greit for meg. Det eneste jeg gir beskjed om er hvilket vær de må finne klær til. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Er du en matcherHar faktisk kommet litt ned på jorda ang. klær i det siste. Prøver å være bevisst på hva de har fra før, slik at hvis noe skal kjøpes, så passer det med resten. |
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du en matcherJeg liker at det matcher i farge, men er liksom ikke krise hvis det ikke gjør det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er du en matcherJeg er en matcher. Noen ganger (når far har ansvaret om morningen) kan det hende "matchenerva" roes ned noen hakk, men jeg må innrømme at det kan irritere meg når ingenting av klærne passer sammen i farge. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Princess Skids and Scars
|
Hæ? Nå har jeg missa noe altså. Må genserne og sokkene ha samme merke? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Einsam
|
Sv: Er du en matcherEh, nei. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Jeg hadde virkelig aldri noensinne kunnet komme på å skulle matche sokkene til resten av antrekket. :innrømmer:
|
|
|
#14 |
|
Skal rømme
|
Sv: Er du en matcherJeg prøver å tenke på dette når jeg kjøper klær - dvs at snuppa har mer rosabaserte klær enn rødbaserte klær. Og om jeg finner noe passende (i forhold til vær og temperatur) så har barna gjerne matchende klær på. Om jeg ikke finner noe passende så har de på klær som ikke matcher. Særlig de dagene snuppa skal i barnehagen bryr det meg lite - jeg slipper jo å se at hun ikke matcher og uansett så skal hun gjerne skiftes på en gang i løpet av dagen uansett og kommer hjem med klær som i allefall ikke matcher liksom.
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Er du en matcherNei, heldigvis har jeg ikke slike hangups på mine barns vegne. Bortett fra at buksene som regel passer overens med genseren. Men det er jo sjeldent spesielt vanskelig. Storebror insisterer forøvrig på å alltid ha umake sokker. De har aldri brukt smokk, men jeg tror at hvis jeg hadde slumpet til å ha smokk som matchet til klærne, så hadde jeg blitt litt flau.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Ja, altså, hva man synes er meningsløst kommer såklart an på hva man selv er opptatt av. Det var ikke noen objektiv vurdering. Jeg synes det ville være meningsløst å bruke penger på flere jakker enn nødvendig, når det allerede er så fullt i gangen som det er, og når ingen av oss er opptatt av å skulle ha ytterjakker som matcher med buksene eller genseren.
|
|
|
#17 |
|
Ringskrømt
|
Jada, skjønte det. Følte bare for å forsvare litt. Sist redigert av Skremmern : 03-10-08 kl 11:46. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|