|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Er du en matcherDet må da forresten bli både ganske dyrt og ganske fullt å kjøpe så mange ulike ytterklær? Vi er kanskje litt i overkant langt mot den andre ytterligheten, men jeg synes det er så meningsløst å ha mer enn én ordentlig ytterjakke og én i reserve, og tilsvarende for dresser og regntøy, når de bare varer en sesong uansett. Og luer, hansker og sokker og slikt får han bestemme selv, og da er det åpenbart ikke hva som matcher best som er grunnlaget for avgjørelsen.
|
|
|
#2 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcher
Enig.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Er du en matcherJa, jeg er opptatt av at klærne skal passe sammen - både på barna og meg sjøl. Ytterjakker og sko er det ikke så farlig med, da (i alle fall ikke på barna
|
|
|
|
#4 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skulle sett fjeset mitt når mannen kom for å møte meg i byen sammen med eldstemann, vi skulle prøve smoking til bryllupet, og midt på sommeren hadde han kledd gutten i for små gummistøvler, rød og svart helse-fotballtrøye, irrgrønn shorts og styggstygg caps. Eller når jeg skulle "vise fram" gutten på jobb, han leverte han i et helt hårreisende antrekk (den styggeste buksa som jeg hadde gjemt innerst i en skuff) og sko som ikke passet.
|
|
|
#5 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
He he, tilstår at denne følelsen har rammet meg også. Men det er bare de gangene det ser ut som påklederen har gått inn for at ungen skal se mest mulig ut som en klovn. Holder dog alltid maska.
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er du en matcherNei, egentlig ikke. Innertøyet matcher sånn halvveis (men dersom det bare er igjen oransjstripete sokker så går de på, selv om genseren er rosa).
|
|
|
#7 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Og ikke minst et unødvendig forbruk. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ringskrømt
|
Det er mye som er meningsløst, sikkert, men jeg synes det er greit å ha mange å velge mellom. Og så lenge klærene går i arv og gis bort i stedet for å kastes er det ikke sløsing i mine øyne. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er du en matcherJeg kan typisk bruke 40 sek for å se om det er noe som matcher blant de rene klærne og gjør det ikke det, så bryr jeg meg ikke om det. Flere ytterjakker pga at man ønsker flere farger istedet for funksjoner er meg en helt fremmed tanke.
|
|
|
#10 |
|
Javel
|
Sv: Er du en matcherNja, ikke mer enn at bukse og topp matcher og at strømpene iallefall sånn halveis ser greitt ut sammen med antrekket. Men når det kommer til yttertøy og sko så har jeg ikke dette i alle varianter nei.
|
|
|
|
#11 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kjenner meg veldig igjen her. Jeg kikker litt, finner jeg ikke noe som er helt match, spiller det ikke så stor rolle. Dessuten vil snuppa gjerne velge klær selv, og da er det i hvert fall mye rart som finner veien ut av skapet. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherVelger ikke umatchende klær hvis matchende klær er lett tilgjengelig. Men jeg prøver å ta ut det lille jeg har av pyntesyke på meg selv og ikke på ungene. Styling av småbarn til hverdags gir meg ingenting (bare mer klesvask og det er jeg ikke interessert i).
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er du en matcherGutten min matcher på innerklærne - altså bukse og genser (og sokker med mindre han velger selv, for han velger konsekvent de grønne)
|
|
|
#14 |
|
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du en matcherNei, absolutt ikke. Jeg har funnet ut at mine små innehar egen personlighet. Derfor er det opp til dem å finne klær som de føler jeg vel i (både han på 4 og hun på 6). De finner de rareste sammensetninger, men så lenge de selv synes de er fine så greit for meg. Det eneste jeg gir beskjed om er hvilket vær de må finne klær til. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Er du en matcherHar faktisk kommet litt ned på jorda ang. klær i det siste. Prøver å være bevisst på hva de har fra før, slik at hvis noe skal kjøpes, så passer det med resten. |
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Sv: Er du en matcherJeg liker at det matcher i farge, men er liksom ikke krise hvis det ikke gjør det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er du en matcherJeg er en matcher. Noen ganger (når far har ansvaret om morningen) kan det hende "matchenerva" roes ned noen hakk, men jeg må innrømme at det kan irritere meg når ingenting av klærne passer sammen i farge. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Princess Skids and Scars
|
Hæ? Nå har jeg missa noe altså. Må genserne og sokkene ha samme merke? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Einsam
|
Sv: Er du en matcherEh, nei. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Jeg hadde virkelig aldri noensinne kunnet komme på å skulle matche sokkene til resten av antrekket. :innrømmer:
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|