Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva skal jeg lese nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-08, 12:54   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal jeg lese nå?

Opprinnelig lagt inn av Bærekraftig, her.

Jeg er inne i en tørkeperiode hva lesing angår. Nå må jeg komme i gang igjen, men hva skal jeg lese og hvorfor? Vil begynne med noe som får meg i gang igjen.

Her er kandidatene:
Ut og stjæle hester - Per Petterson
Seierherrene - Roy Jacobsen
Tusen strålende soler - Khaled Hosseini
Mannen som elsket Yngve - Tore Renberg
Den tidsreisende kvinne - Audrey Niffenegger

Jeg skal lese alle, men klare ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal starte med.

Ikke begynn med Mannen som elsket Yngve, men med Kompani Orheim hvis du skal lese Renberg.

Gammel 02-10-08, 15:46   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Ikke begynn med Mannen som elsket Yngve, men med Kompani Orheim hvis du skal lese Renberg.

Ja, er det egentlig best å lese dem i den rekkefølgen? Hva er argumentene for og imot?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 17:47   #3
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ut og stjæle hester! Uten tvil. Den boka likte jeg veldig godt.

Gammel 05-10-08, 20:17   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, er det egentlig best å lese dem i den rekkefølgen? Hva er argumentene for og imot?

Jeg har ingen argumenter mot. Jeg synes det er fint å få med meg bakgrunnen for hvorfor han tenker og handler som han gjør i de senere bøkene. Da må jeg kjenne historien hans.

Gammel 05-10-08, 20:56   #5
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Tusen strålende soler!!!

Jeg har kun lest (i alle fall begynt på) Ut å stjæle hester av de andre, men den fenget ikke, så den har ligget med bokmerke i noen mnd nå

Liker du ikke krim?? Som den krimslaven jeg er, må jeg anbefale Stieg Larsson-triologien. Sinnsykt fengende, og uhyre vanskelig å legge fra seg.
Henning Mankell sine Wallanderbøker er også veldig bra, og ikke minst vår norske krimkonge Jo Nesbøs bøker om Harry Hole

Gammel 10-10-08, 19:14   #6
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Jeg ble enda mer ambivalent nå. Det endte med at jeg gikk på bohandleren og kjøpte meg Innsirkling av Carl Frode Tiller. Jeg skal lese Ut og stjæle hester og Den tidsreisende kvinne etter jeg er ferdig med denne.

Jeg leser ikke krim, nei.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.