Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Opprinnelig lagt inn av TBM, her.
Det er utrolig mye som kan ligge bak utsagnet "nå sykemelder jeg meg". Min erfaring er at det ofte er tomme trusler. Selvsagt er det mange som misbruker egenmeldingsystemet, men slik som jeg oppfatter HI tenker jeg at her dreier det seg mye om frustrasjon over dårlig lederskap og/eller dårlig stemning blant kollegaer. Jeg ville sluttet med å bry meg om det som HI gjør og heller jobbet aktivt med å bedre jobbmiljøet. Et godt jobbmiljø gjør også folk mer lojale. Hvis det derimot ikke er så ok, blir folk demotiverte og illojale.
Jeg har nå også lest hele tråden - og jeg synes ikke at det er slik at mange kverulerer med rine unødig. Når jeg leser innleggene opplever jeg at hun har en tone som minner meg om noe "besserwisser"-aktig, og slike kollegaer kan være slitsomme og igjen være med på å skape et dårlig arbeidsmiljø.
1: Og min erfaring er at det ofte ikke er det. (Skremmende nok.)
2. Det kan du nok ha helt rett i.
3. Jeg synes godt du kan sitere et utsagn fra meg som du oppfatter som "besserwisseraktig." Det hadde jeg satt pris på, for det er ikke meningen å virke sånn. Og om jeg skulle være "besserwisser" i denne diskusjonen, så blir det jo helt på jordet å gå ut fra at jeg da er nedlatende mot mine kollegaer og at jeg er årsaken til et evt. dårlig arbeidsmiljø på min skole. Det du egenlig sier er jo at jeg er skyld i at mine kollegaer sykemelder seg. 
Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.
Jeg HATER å sove i telt OG er lærer. Jeg ble IKKE lærer for å sove i telt. Men jeg tar ikke en egenmelding for å slippe altså. Klassene mine har akkurat hatt en kroppsøvingstur hvor kontaktlærere skulle være med. Jeg slapp heldigvis fordi jeg rett og slett ikke fikser det. Men jeg var med på ettermiddag/kveld og hele dagen etter. Men jeg vil ikke sove i telt. (Jeg tror jeg må øve meg på å sove i telt.... for jeg vet ikke hvor mange år til jeg kan slippe unna med det. )
Hater også å sove i telt. 
|