|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Det er klart det finnes dem som bruker egenmeldingsdager helt feil. Bestefaren min var arbeidsleder i mange år og han kunne fortelle at en god del av arbeidsfolkene brukte å sjekke innom i løpet av høsten for å finne ut hvor mange egenmedlingsdager de hadde til gode og han fortalte videre at ved årsskiftet hadde ingen av dem noen igjen. Disse dagene ble rett og slett sett på som ekstra feriedager, dager man hadde krav på å bruke opp etter eget forgodtbefinnende.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Kan man sykemelde seg om man har lite kontor! (påveitilegenmedengang)
Tror det er forskjell på offentlig og privat, ja. Selv om jeg må si at jeg lager temmelig mye ris til egen bak om jeg er borte en dag. Er jo ikke akkurat som om vi har vikarer å sette inn... (Det er det ikke penger til i fylket, kanskje det er sykeutbetalingene som er for store..?)
Det har jeg også tenkt, men vil ikke bli beskyldt for selvmedlidenhet..
Jeg også:Trist! Men nesten like trist at så mange oppegående mennesker som er her inne ikke anerkjenner dette som et problem. Sist redigert av rine : 30-12-10 kl 10:54. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Er det i det offentlige at det skulle være greit å bruke egenmeldinger eller? For jeg jobber i offentlig skole og vi KREKER oss på jobb. Blir jo ikke satt inn vikar (økonomi) og det er grusomt å ligge hjemme og vite at de andre løper enda mer enn vanlig og at elevene ikke får det de skal ha.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Ja men da er man jo syk.
|