|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Jepp- enig!
På generelt grunnlag kan man vel mene noe om at sykefraværet øker i Norge? Jeg tok -godt kamuflerte- eksempler jeg kjenner til, men vi trenger ikke diskutere min arbeidsplass..
Jeg tror jeg deler syn med veldig mange, Irma. Er som sagt, svært interessert i å høre fra noen som har hørt om en lege som nekter å gi folk sykemeldinger. Og ang. den "fullstendige blottleggingen" |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Ja, da kan du jo få høre av meg.
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gizmor
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Jeg har hørt om de legene også - de som etterhvert stiller litt mer krav om at pasienten må jobbe for å a. få diagnose eller b. få behandling for psykologiske problemer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Ja, det er det som er så sabla dumt, ikke sant. Når mange misbruker, må reglene bli strenge- det går ut over andre igjen. Sist redigert av rine : 30-12-10 kl 10:53. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Jeg forstår at en del bruker egenmeldingene på feil måte, og at det kan utvikle seg til å bli et problem på ulike arbeidsplasser. Mitt poeng er at vi ikke kan skille hvem som har de riktige grunnene eller ikke, og at det kan være forskjellig syn på hva som er "gode nok" grunner. Hva om personen som føler seg forbigått på grunn av å ha bli plassert på et bøttekott til kontor faktisk har fått en psykisk reaksjon, ligger våken hele natta, har diaré og gråter konstant. Kanskje plasseringen har vært en straff som følge av en konflikt med sjefen som ikke kollegaene er oppmerksom på? Hva om den som skal på tur med ungdommmene gruer seg så inderlig at h*n blir fysisk syk? Jeg er klar over at jeg setter det på spissen her, jeg vet at egenmeldingssystemet blir misbrukt, men jeg liker dårlig mistenkeliggjøring av kollegaers sykemeldingsgrunner. Man er så utrolig forskjellig hva gjelder sårbarhet og ømme punkter i livet.
Og du fortsetter i samme stil ser jeg.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg kan faktisk ikke annet enn å lure litt på omgangskretsen din, jeg. Du har en del venninner som sykemelder seg på tynt grunnlag tidlig i graviditeten?
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg er ikke opptatt av å ta noen som helst. Jeg er såpass dårlig på nick her at jeg har få forutsetninger for å legge merke til hvem som har skrevet hva.
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Det er klart det finnes dem som bruker egenmeldingsdager helt feil. Bestefaren min var arbeidsleder i mange år og han kunne fortelle at en god del av arbeidsfolkene brukte å sjekke innom i løpet av høsten for å finne ut hvor mange egenmedlingsdager de hadde til gode og han fortalte videre at ved årsskiftet hadde ingen av dem noen igjen. Disse dagene ble rett og slett sett på som ekstra feriedager, dager man hadde krav på å bruke opp etter eget forgodtbefinnende.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|