Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Livskvalitet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-08, 19:31   #1
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Livskvalitet

Livskvalitet for meg er å komme meg ut av sengen og ha energi/krefter nok til å være sammen med familien min.

Gammel 21-09-08, 20:12   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Livskvalitet for meg er å komme meg ut av sengen og ha energi/krefter nok til å være sammen med familien min.

Ja, mens for meg er livskvalitet og ikke alltid komme meg opp av sengen og kunne være med familien min, men være tilfreds med livet likevel.

Gammel 21-09-08, 20:30   #3
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Jeg har hatt diagnose "alvorlig depresjon", og begrepet livskvalitet var noe jeg funderte mye over den tiden. Jeg var ikke fornøyd med livet mitt slik det var, ei heller fornøyd med hva jeg valgte å gjøre med det.
Nå tenker jeg at livskvalitet for meg er å gjøre det beste ut av det jeg har. Jeg har vært så masse syk, og en dag kan det være god livskvalitet å klare å spise et måltid. Neste dag kan det være den lille pratestunden snuppa og jeg har på sengekanten før hun sovner.
Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 20:41   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Livskvalitet? Det er et rart ord. At livet har kvalitet? Høy kvalitet? At det kvalifiserer for noe? At det gir andre kvalitet av noe slag i sine liv? (Som Inaghs lillemann - han gir en ekstra dimensjon inn i mitt liv, økt kunnskap og økt forståelse, og jeg har ikke engang møtt ham!).

Er det binært - enten har man det eller så har man det ikke? Eller er det gradert?

Har man bare livskvalitet når man har det godt?

Et menneske i siste livsfase, med bare uutholdelige smerter, ydmykelse og forvirring. Har det kvalitet? Skal man få vurdere det selv?

Gammel 22-09-08, 00:53   #5
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

At man har det så bra man kan ha det i den situasjonen man er i kanskje.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 08:28   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Livskvalitet for meg er når dagene er fine, når barna ler og har det bra. Når eldste fikser verden litt mer en i går og når kroppen min funker godt gjennom en dag og smertene ikke gjør meg gal. Det er de små tingene som gjør hverdagen, det at sola skinner når man står opp gjør dagen god. Når favortittsangen spilles på radioen og man har det godt i det øyeblikket.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.