Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Shoppingtråd

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 23:38   #501
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shoppingtråd

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jentete.

Er det så mye å himle over da?
Poenget var vel at jeg ville fram til at jeg (merk JEG)synes
jakken passet best til jente og at hun trygt kunne ha kjøpt gutte-versjonen til en jente....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:40   #502
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg synes egentlig at begge jakkene var "jentete".
Hadde nok ikke kjøpt den til mine gutter.

Jeg hadde glatt kjøpt den brune til minstemann. Den var grisefin!

Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:42   #503
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg bare MÅTTE.

Den blå, i heldress. Den var så deilig.

Med denne dressen har jeg vel snart hele kolleksjonen til Janus.

Hvor har du kjøpt den nederste der?
Det er Prinseull, sant?
Vi har akkurat kjøpt undertøyet i samme - sort og hvitt, med gule stikninger. Men den der så litt kraftigere ut, og veldig god

Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 00:09   #504
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Her har det blitt handla en masse Mala tøy i det siste. Bukse/genser/kjole til eldstejenta, heldress til minste og kjole til meg selv. Alt i samme print Og masse meeto klær til lillesøster

Gammel 20-09-08, 00:14   #505
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvor har du kjøpt den nederste der?
Det er Prinseull, sant?
Vi har akkurat kjøpt undertøyet i samme - sort og hvitt, med gule stikninger. Men den der så litt kraftigere ut, og veldig god

Kjøpt undertøyet jeg og så jeg måtte jo ha dressen.
Denne er som regnbueulla, den som var i fjor i to-delt eller hel. Altså mye tykkere enn undertøyet.
Jeg handlet på Obs. Veldig gode priser der.
Pssst! Det finnes også matchende pologenser i Janus ull til å ha inni jakka.
(Har shoppet det og så klart.)

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 00:18   #506
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Kjøpt undertøyet jeg og så jeg måtte jo ha dressen.
Denne er som regnbueulla, den som var i fjor i to-delt eller hel. Altså mye tykkere enn undertøyet.
Jeg handlet på Obs. Veldig gode priser der.
Pssst! Det finnes også matchende pologenser i Janus ull til å ha inni jakka.
(Har shoppet det og så klart.)

Vi har både heldress i Prinseull og i Regnbueull, men må jo si at fargene er litt kulere på denne dressen.
Får nok sende svigers på shopping da, for her er det jo ikke en OBS i mils omkrets

Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 01:12   #507
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Endelig fikk vi årets vinterjakke i hus. Har siklet på denne en stund. Jakke fra Hummel. hummel.jpg

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 09:09   #508
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Er det så mye å himle over da?
Poenget var vel at jeg ville fram til at jeg (merk JEG)synes
jakken passet best til jente og at hun trygt kunne ha kjøpt gutte-versjonen til en jente....

Ja, jeg himler veldig når jeg leser slike kommentarer. For "jentete". Er're mulig!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 09:34   #509
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Shoppet litt på Lindex på torsdag (eneste lommeboken min har råd til om dagen). Tre for to.

Til lillebror:

Til storebror:

Ellers så har storebror alt han trenge til vinteren fra i fjor utenom vintersko. Noe må han ha å ønske seg til bursdage også. Nesten litt trist å ikke ha noe å shoppe, men siden vi er steinblakke er det jo bra.
Lillebror har også det meste arvet fra storebror.

Gammel 20-09-08, 10:44   #510
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg himler veldig når jeg leser slike kommentarer. For "jentete". Er're mulig!

Himler med deg.

Jeg synes verden er alt for opptatt av kjønns inndelinger Jente, gutte ting.
Jeg bruker lett dobbelt så lang tid, eller penger (selv om jeg ikke har så mye fra før av) for å finne noe jeg synes er mer nøytralt. Som ikke har dødninghoder eller er typisk gutt med gravemaskin på eller noe sånt. Men er jo ikke bare å gå på jente avdelingen heller. For der er det blomster og sløyfer på alt, eller rosa.

Vi har mye ull i rødt fek. Jeg er kjempeglad i det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 15:52   #511
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Når det gjelder smak og hva man kler på barna, så er jo dette så utrolig individuelt. Det ser man jo hele tiden her inne. Jeg lurer da på om egentlig syntes det var så rart at hun opplevde at begge jakkene passet mer til jente enn til gutt? Når du samtidig påpekte at den brune jakken hadde passet fint til jente? Sånn egentlig?

Alle har vi jo våre begrunnelser og vår smak som påvirker våre valg. Er det så veldig overraskende? Det er utrolig mye som folk kjøper som jeg aldri hadde vurdert å kjøpe en gang. Jeg har mine grunner for det, og er ikke det ok? Eller går grensen mellom å ikke ønske å kjøpe noe, og å faktisk si hvorfor man ikke ønsker det?

Jeg handler forøvrig i både gutte- og jenteavdelinger, og ungene har både rosa og ikkerosa, spiderman, og konservative skjorter. Jeg for min del opplever det dessverre ekstremt lett å finne klær jeg liker til ungene, både i butikker og på nett.

Sist redigert av Dronningen : 20-09-08 kl 15:58.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:00   #512
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Når det gjelder smak og hva man kler på barna, så er jo dette så utrolig individuelt. Det ser man jo hele tiden her inne. Jeg lurer da på om egentlig syntes det var så rart at hun opplevde at begge jakkene passet mer til jente enn til gutt? Når du samtidig påpekte at den brune jakken hadde passet fint til jente? Sånn egentlig?

Alle har vi jo våre begrunnelser og vår smak som påvirker våre valg. Er det så veldig overraskende? Det er utrolig mye som folk kjøper som jeg aldri hadde vurdert å kjøpe en gang. Jeg har mine grunner for det, og er ikke det ok? Eller går grensen mellom å ikke ønske å kjøpe noe, og å faktisk si hvorfor man ikke ønsker det?

Jeg handler forøvrig i både gutte- og jenteavdelinger, og ungene har både rosa og ikkerosa, spiderman, og konservative skjorter. Jeg for min del opplever det dessverre ekstremt lett å finne klær jeg liker til ungene, både i butikker og på nett.

Jeg opplever at folk her inne ikke tør å putte grønt på gutten sin engang, da det blir for "jentete". Jeg sier at jeg ikke har noe problem med å kle ungen min i både grønn og brun og sort og blå og rosa, og er i likhet med Isolde litt oppgitt over disse snevre kjønnsinndelingene hvor noe enten er guttete eller jentete.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:17   #513
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Bidrar i tråden etter å ha blitt inspirert av Skremmern

Hvor har du kjøpt dette Myrsnipa?

Gammel 20-09-08, 16:19   #514
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal innrømme at jeg hadde ikke kjøpt den rosa/lilla jakken til noen av mine gutter.
Den brune/grønne derimot vil jeg kalle unisex.

Rosa/glitter/prinsesser er vel det eneste jeg ikke kjøper til gutta.
Styrer unna superhelter/dødningshoder/kamo også.

Gammel 20-09-08, 16:33   #515
Kneazle
Passiv

Standard

Guttemammis svarte jo bare på et spørsmål fra meg, da.
Det er nå engang sånn at barneklærne i stor grad er myntet på enten jente eller gutt. At man skulle ønske at det ikke var sånn, er en annen sak. Selv prøver jeg å unngå de verste rosa prinsesseklærne til datteren min, og hun har mye brunt, orange, grønt og rødt. Hun kler de fagene best. Jeg ønsker ikke at hun skal måtte gå i tettsittende, paljettbefengte klær i upraktiske farger fordi hun er jente, og irriterer meg ofte over at det ikke er mer som er kjønnsnøytralt i designet. Men jeg ser jo allerede nå at jeg er nødt til å gi etter litt, for jenta begynner å få sin egen vilje.
Og når alternativene i kjedebutikkene ofte er noe slikt, så er det ingen tvil om hva hun velger:

Det er nok også derfor jeg er så glad i endel av de danske merkene, med retrodesign som er befriende fritt for Spiderman og Hello Kitty-motiver.

Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:37   #516
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er jo oss som forbrukere som har gjort at det har blitt sånn. Jeg og er glad i dansk design og ullklær fra fek nøstebarn/krokofanten osv. Fordi de er mye mer kjønnsnøytral. Synes og lindex har en del. Har og en joggedrakt fra Adidas som er rød og marine.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:42   #517
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det er jo oss som forbrukere som har gjort at det har blitt sånn. Jeg og er glad i dansk design og ullklær fra fek nøstebarn/krokofanten osv. Fordi de er mye mer kjønnsnøytral. Synes og lindex har en del. Har og en joggedrakt fra Adidas som er rød og marine.

Det er vel en kombinasjon av etterspørsel, og det faktum at markedet blir større når de har så kjønnsspesifikke klær. Det er få som lar lillebror arve Prinsesseull med blondekanter på, liksom. Eller som lar lillesøster overta storebrors tøffe Spiderman-antrekk.

Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 16:56   #518
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Rosa/glitter/prinsesser er vel det eneste jeg ikke kjøper til gutta.

2.5 åringen min er stolt innehaver av en rosa prinsessesmokk.
Skal innrømme at den opprinnelig ikke var kjøpt til han, men hans smokkenektende lillesøster.

Myrsnipa den grønne kjolen med epler på var veldig fin!

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 19-07-10 kl 21:25.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 17:04   #519
Kneazle
Passiv

Standard

Tilbake til shoppingen: Jeg har kjøpt Viking Thermo til Snuppa i dag. Forrige lørdag hadde de ikke fått dem inn enda, og i dag var de utsolgt i flere størrelser! Jeg var på to butikker, og fikk tak i det siste paret i Snuppas størrelse - i fjorårets modell. Jaja, hun er ihvertfall strålende fornøyd, og går rundt med dem innendørs nå.
Ellers har jeg brukt en svimlende sum på ullundertøy, så nå kan kulda bare komme.

Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 17:07   #520
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

2.5 åringen min er stolt innehaver av en rosa prinsessesmokk.
Skal innrømme at den opprinnelig ikke var kjøpt til han, men hans smokkenektende lillesøster.

Både storebror og lillebror har hatt rosa smokker ja.
Hvis de ikke har annet på butikken (noe som faktisk hender ganske ofte) så kjøper jeg det.
Har de noe annet så styrer jeg unna.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.