Sv: "Lovlige" fordommer
Jeg er enig med Poly 
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
Her er noe av det jeg har møtt på eller hørt fra venner:
venninne som begynte på Ullern videregående fikk følgende spørsmål; "bor de i telt der du kommer fra, har de ikke råd til hus?"
BI-student som blir med en bekjent av meg på østkanten for å fixe bilen på verksted; "Guuuuud, låååås dørene, vi er i slummen!"
Hørt av et par av lederne mine i et større finanskonsern på firmafest øst for Akerselva, ved Mølla; " Jah, alle kan ikke være like heldige og bo på riktig side av elven, slik som oss" etterfulgt av hånlig humring.
Kommentar fra en date; " Ja, noen MÅ vel bo der også!"
Nyttårsfest på Hasle ved Økern, der noen fra Slemdal var på førstegangsbesøk på østkanten; " Jøss, visste ikke at de hadde råd til så mange raketter her på østkanten!"
Dette finnes motsatt vei også. Jeg kjenner veldig godt en veldig hyggelig Slemdals-gutt (ja, for det finnes slike også )som konstant fikk slike kommentarer (men andre veien) gjennom hele videregående for at han gikk på skole der mer eller mindre alle andre var fra østkanten. Trenger jeg å si at han mistrivdes?
Ellers så syns jeg også at ungdommene er noe av de verste.
Ulvefar, i det store og hele så er nok vestkantbeboere større miljøforbrukere ettersom mange har hytter både her og der, reiser mer osv. Å andre siden så tror jeg at det er fler som har elbiler der samt at man har økonomisk mulighet til å investere i miljømessig når vi snakker om dyrere ting som oppvarming av hus etc. Vi har selv elbil.
Jeg bor selv på Vestkanten, men er innflytter. Mannen er oppvekst i området. Visst skjer det patetiske ting som at naboen sender regning på halvparten av gjerdet han har satt opp (uten å spørre) til oss gjennom advokaten sin og slike ting, men ellers er jeg enig med Scarlett om at de fleste er veldig hyggelige og omgjengelige, tar i et tak om det trengs f.eks. i dugnad i barnehagen (ja, her er det ikke mange som IKKE kommer) osv.
Forresten, er en Ford Kuga en SUV?
|