Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Grunnstønad

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 12:40   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grunnstønad

Lillegutt har grunnstønad sats 5 for cøliaki og melkeallergi, da er sats 4 for cøliakien og den siste satsen for melkeallergi.
I utgangspunktet er det ikke lett å få grunnstønad bare for melkeallergi, det er hvertfall ingen automatikk i det (slik det er for cøliaki). Eggeallergi aner jeg ikke.
Men du må argumentere for hvordan begge deler er fordyrende, og spesielt i kombinasjon - at det er veldig vanskelig å få tak i matvarer som inneholder ingen av delene f.eks.
Jeg beregnet hvor mye matvarer med melkeinnhold lillegutt normalt sett spiste i løpet av en uke. Så beregnet jeg prisen for et tilsvarende kosthold, men med substitutter for melka. Og differansen er det jeg brukte i søknaden.
Skal se om jeg finner det jeg skrev...

Kontonummer kan du bare skrive deres eget. Det skal egentlig være i barnets navn, men i de aller fleste tilfeller brukes foreldrenes kontonr. Så kan heller NAV kontakte dere om de absolutt vil ha en konto i barnets navn.
Jeg la ved et brev og skrev "se vedlegg" omtrent i alle rubrikkene på søknaden, det er enklere sånn.

tok dere allergiprøvene hos fastlegen eller på sykehus e.l.?

Sist redigert av m^2 : 09-09-08 kl 12:46.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.