Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dåpskake - Step by step *bilder*

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 23:55   #21
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dåpskake - Step by step *bilder*

I morgen er dagen da min sønn skal få denne nydelige kaken.
Tusen takk, Fibi.

Gud som jeg gleder meg!!

Gammel 07-09-08, 00:02   #22
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Stilig! Det ble jo utrolig bra.

Får man kjøpt sånn icing du hadde under lokket i Norge også?

Jeg tror de har på ultra og andre butikker som selger typisk amerikanske varer. Hvis ikke, så er det vanlig å bruke smørkrem under.

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

I morgen er dagen da min sønn skal få denne nydelige kaken.
Tusen takk, Fibi.

Gud som jeg gleder meg!!

Ingen årsak, vennen min. Det er da det minste jeg kan gjøre for fadderbarnet mitt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 00:19   #23
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Den var kjempefin!

Gammel 07-09-08, 00:46   #24
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Rett og slett nydelig! Og den hørtes veldig god ut.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 00:48   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøye meg så flink du er! :imponert:

Gammel 07-09-08, 00:51   #26
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Den ble skikkelig fin! Flink du er.

Skal lage bryllupskake i en eller annen form. Kanskje jeg stjeler ideen.

Gammel 07-09-08, 01:34   #27
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den var veldig fin!

Gammel 07-09-08, 01:37   #28
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Så flink du er.. Og det verste er det at du fikk det nesten til å se lett ut. (noe jeg vet at det ikke er )

Gammel 07-09-08, 19:39   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den smakte veldig godt. VELDIG søt da, men god! Og så flott å se på.

Gammel 07-09-08, 19:53   #30
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kul kake!
Trodde icing var det samme som glasur, jeg. Men her er den brukt i stedenfor smørkrem, skjønner jeg. Hvordan smaker den? Det er vel forskjell på icing, da for noe blir jo helt hardt, ikke sant?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 19:56   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne var ikke hard, helt myk og kremete. Fondant-lokket var som marsipan.

Gammel 07-09-08, 22:02   #32
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det finnes både hard og myk icing. Icing med eggehvite som brukes til pynt, blir ofte hard. Mens den jeg har brukt mer kan sammenlignes med smørkrem i konsistens. Veldig godt i hvertfall.

MMFen blir jo veldig søt, siden det trossalt er marshmallows og melis som er hovedingrediensene. Men man kan jo pelle det av om man syns det blir for mye. Kaken fikk nå i hvertfall skryt i dåpen i dag.

Gleder meg til å lage bamse til helgen igjen. Tror jeg må prøvelage en i uka, bare for å teste ut hvordan jeg skal gjøre det.

Gammel 07-09-08, 22:04   #33
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Kaken var fantastisk!!!

Gammel 07-09-08, 22:07   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Glad you liked it, baby.

Gammel 07-09-08, 22:08   #35
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Går det an å lage MMF uten micro?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 22:21   #36
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Så flott!!

Gammel 07-09-08, 22:22   #37
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Går det an å lage MMF uten micro?

Slik jeg forsto det på et annet forum, så skulle det gå greit, så lenge man er forsiktig med varmen og røringen, slik at det ikke svir seg.

Gammel 13-09-08, 23:19   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Her er helgens dåpskake. Skulle egentlig lage bamsekake, men formen ble altfor liten for røra. Og siden røra er så dyrebar som den er, så sløses det absolutt ikke. (Får ikke tak i den her til lands lenger, så mamma kjøpte med en pakke fra USA. Betty Crocker supermoist vanilla.) Da ble det et hjerte i stedet.

(Om noen mot formodning skulle komme over denne kakemiksen og den tilhørende frostingen (Betty Crocker whipped vanilla) i en butikk et sted, så HYL UT!)

Jeg stjal "designet" fra kaken jeg laget til Krystallklart forrige helg, rett og slett fordi jeg var altfor trøtt og sliten til å pønske ut noe nytt. Det skal også sitte en liten baby i det midterste hjertet.

Gammel 13-09-08, 23:22   #39
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow! Så flott!

Gammel 13-09-08, 23:26   #40
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Den ble litt ruglete og rar, så jeg er ikke hundre prosent fornøyd med den. Men men, det er jo min første hjerteformede kake, så noe måtte det vel være.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.