Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

TORO på sporet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 19:56   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TORO på sporet!

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Bearne-saus,

Mener du bearnaise? :spikker:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:13   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg innrømmer gjerne at jeg bruker en del Toro produkter; diverse sauser, ertestuing, Mexicansk tomatsuppe, blomkål.- og broccolisuppe, rømmegrøt, porsjonspakker med risgrøt, samt noen gryteretter. Jeg tilsetter alltid noe ekstra; grønnsaker, urter, krydder, fløte, rømme osv..

Hvit saus lager jeg selv og nå tror jeg jamen at LøveMannen har lært seg det også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:40   #3
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Mener du bearnaise? :spikker:

Ja, , det er det jeg mener. Og det verste er at jeg ikke mente det som en forkortelse engang..

Synd jeg ikke kan dra "KALLER DU MEG DÅRLIG MOR"-kortet her!!

Gammel 03-09-08, 08:57   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Ja, , det er det jeg mener. Og det verste er at jeg ikke mente det som en forkortelse engang..

Synd jeg ikke kan dra "KALLER DU MEG DÅRLIG MOR"-kortet her!!

Klart du kan! Her på FP er vel evne til å stave riktig regnet som en nødvendig egenskap for en god mor?

(du vet vel forresten at s'en i bearnaise skal uttales?)

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 10:19   #5
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Ungene og mannen er storfan av tomatsuppa til TORO. Jeg har prøvd meg med gode, hjemmelagede varianter...aber nein Det likte jeg veldig godt, men ikke barna.

Sånn situasjonen er nå, så har vi tid og mulighet til å lage fra-bunnen-av-mat, men med jobb og studier kan det være at jeg tar noen kjappe løsninger iblandt.

Gammel 03-09-08, 10:24   #6
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Ungene og mannen er storfan av tomatsuppa til TORO. Jeg har prøvd meg med gode, hjemmelagede varianter...aber nein Det likte jeg veldig godt, men ikke barna.

Sånn situasjonen er nå, så har vi tid og mulighet til å lage fra-bunnen-av-mat, men med jobb og studier kan det være at jeg tar noen kjappe løsninger iblandt.

Jeg har også prøvd meg på flere hjemmelagde tomatsupper uten hell. Storesøster har i løpet av barnehageårene lært at tomatsuppe kommer fra pose - noe som ikke kommer på bordet her. Men Mim sin tomatsuppe servert med kjøttboller og makaroni slo virkelig an. Hun spiste flere porsjoner, og sa det var den beste tomatsuppa hun hadde smakt.

Gammel 03-09-08, 10:36   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager ertestuing fra grunnen av. Men jeg legger ertene i bløt over natten og koker dem opp om morgenen, så står de og koser seg i det varme vannet den dagen og da tar det ikke så lang tid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 12:29   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blås metode er klart best. Men det stemmer at jeg som regel lager ertestuing av hermetiske erter, og det er veldig mye bedre enn Toro-pose.
Egentlig kan jeg ikke huske sist vi hadde ertestuing, det har liksom gått litt ut av bruk her i det siste. Men det kan jo være godt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 21:22   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bare trekker frem denne tråden igjen, for å skryte av at jeg har lagd glutenfri tomatsuppe Jeg brukte en av Mims oppskrifter, men jevnet med maizenajevner til slutt. Og jeg hadde kjøpt feil boks med hakkede tomater, med chili. Det var jo umulig å se der og da, for det sto jo med liten skrift, og det var bilder av røde chilier oppå de røde tomatene . Men det ble kjempegodt, så det anbefales absolutt. Enda mer lettvindt å få en smakfull suppe!

Jeg må virkelig få sende en takk til Madam Mim og kjepphest-ridningen hennes. Det har gjort at jeg har fått troa på at jeg kan lage mer mat selv, fra bunnen av. Og det kommer godt med når man må leve på spesiell diett.

Men, er det noen som har noen tips til hva slags kjøttbuljong som finnes der ute, som ikke inneholder gluten, og heller ikke kunstige stoffer som glutamat etc?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.