Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvem har skylden?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-08, 09:39   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem har skylden?

Kinkig. Jeg ville ha bedt om møte med byggesaksbehandler.

Først en runde med husleverandøren, hvor dere går gjennom hva som er problemet, og diskuterer ulike muligheter for å løse det. Dette er helt sikkert ikke en ny problemstilling for dem. Er garasje regnet med i de fem oppstillingsplassene? Kan man stokke om litt på ting for å få det mer kompakt? Må huset tegnes om? Har det vært gitt tilsvarende dispensasjoner i kommunen? Etc etc. Når dere har en strategi, snakk med kommunen ansikt til ansikt. Det er gjerne lettere da.

Jeg ville ikke ha gitt opp utleieleiligheten uten videre.

Gammel 01-09-08, 09:54   #2
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem har skylden?

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Kinkig. Jeg ville ha bedt om møte med byggesaksbehandler.

Først en runde med husleverandøren, hvor dere går gjennom hva som er problemet, og diskuterer ulike muligheter for å løse det. Dette er helt sikkert ikke en ny problemstilling for dem. Er garasje regnet med i de fem oppstillingsplassene? Kan man stokke om litt på ting for å få det mer kompakt? Må huset tegnes om? Har det vært gitt tilsvarende dispensasjoner i kommunen? Etc etc. Når dere har en strategi, snakk med kommunen ansikt til ansikt. Det er gjerne lettere da.

Jeg ville ikke ha gitt opp utleieleiligheten uten videre.

Husleverandøren ble særs overrasket da dette kom opp, de har aldri vært borti kommuner som har så strenge krav til antall biloppstillingsplasser, eller at de skal regnes med i BYA. De hadde bare gjort som alltid, og tydeligvis ikke tenkt tanken på å sjekke dette opp.
Da husleverandøren i et par-tre dager hadde forsøkt å få tak i noen i kommunen, uten hell, la jeg meg på telefonen. Det tok meg to minutter å spore opp riktig person, og ytterligere 10 minutter på å vente på at han skulle ringe meg tilbake. Kan lure på hvordan disse andre har tedd seg som ikke har klart det samme.
Uansett, jeg fikk en veldig hyggelig mann på tråden, som sa at de skulle snakke sammen, han og sjefen for etaten, men at de allikevel nok ikke hadde tenkt å gi noen disp. (han var ikke særlig interesert i å ha noe møte, da de egentlig hadde bestemt seg på forhånd - de har ikke tidligere gitt disp.). Mine argumenter var ingenting de tok hensyn til. Jeg skal ringe han igjen i dag for å høre hva de har kommet frem til, men vet at de allerede har sagt blankt nei til husleverandøren.
Dersom vi bestemmer oss for å søke disp., er det 12 ukers behandlingstid, noe vi ikke har tid til å vente på. Så dersom de ikke kan love en raskere saksbehandling, må vi bare avskrive leiligheten (og heller lage den etter ettårs-befaringen - med eller uten tillatelse). Vi kan klare det økonomisk, men det blir trangt (vi er jo da uten de 5-6000 skattefrie kronenen i mnd.).

Med i antall biloppstillingsplasser er garasjen, ja. Vi skulle egentlig bare ha en enkel garasje, men måtte tegne inn en dobbel.
Huset kan ikke tegnes om.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.