Sv: Politisk korrekt FP?
Med fare for at jeg kommer inn på et noe merkelig sted i diskusjonen, men jeg ser jo at det er flere som viser til hvordan man som ny kan oppfatte FP.
Jeg er jo ny, i hvert fall i den forstand at jeg er nyregistrert, og for meg handlet det om å være ferdig med den tradisjonelle typen mammaforum og på jakt etter et forum som kan gi noe mer, både når det gjelder input og samfunnsengasjement.
Jeg tror kanskje en del av de nye som kommer her gjør et ganske bevisst valg i det man melder seg inn, og at man er klar over det man går til, og at det er det man vil gå til.
Mitt inntrykk er da også at de fleste som er her er fullt ut i stand til å forsvare seg selv og sine standpunkter, også de nye.
Jeg tror egentlig jeg blir litt skuffet om jeg blir tatt på med silkehansker fordi jeg er ny (ser at dette er en invitasjon til rødprikking, men ). Så lenge man diskuterer sak og ikke person, så gjør det vel ingenting om temperaturen blir høy? Selv om man er ny?
Jeg mener jo også at som deltaker på et forum, så kan man godt sette seg litt inn i hva som er "gjengs" på forumet før man kaster seg i det, gjerne hva som er PK, om man vil si det slik. Alle har jo et ansvar - også en som er ny.
Så et hopp videre i diskusjonen -
Jeg mener det finnes mennesker som ikke er egnet som foreldre og som aldri vil bli det. Det er ikke det samme som at de ikke har andre gode sider, eller at jeg ikke kan føle med dem, eller at jeg fordømmer dem. Mye kan ligge bak som gjør at et menneske ender opp som en person som ikke bør ha ansvar for andre, og ofte er det jo snakk om en personlig tragedie, og ikke vond vilje.
Likevel er jeg blant dem som nok mener at "foreldrevernet" er sterkere enn barnevernet i Norge, og at man strekker seg altfor langt i forhold til at man forsøker beholde den biologiske familien intakt, i stedet for at man f.eks. kunne gjennomført flere adopsjoner.
|