Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er du redd for stråling?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-08, 11:21   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Er du redd for stråling?

Jeg er varsom.

Vi har sørget for å ikke ha trådløst nettverk hjemme, men på strømnettet istedet. Det går like bra.
Og vi bydde ikke på et kjempefint hus, fordi det lå veldig nære høyspent-ledninger. (og litt pga at det var mye oppussing, men det hadde vi kanskje tatt)
Jeg prater uansett ikke så mye i mobil.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 10:33   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg er varsom.

Vi har sørget for å ikke ha trådløst nettverk hjemme, men på strømnettet istedet. Det går like bra.

Er det ikke omtrent like mye stråling i det trådløse nettet hjemme som fra en vanlig radio?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 11:44   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Følg med på Forbrukerinspektørene ikveld - NRK1 kl 1930:

...og tema i kveld er...

Holdningen om at de som kaller seg el-følsomme omdiagnostiseres til ren psykosomatikk er skremmende arrogant.
Det kan godt være at noen er vel hysteriske rundt dette, men man bør uansett ikke glemme føre-var prinsippet.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 12:40   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Følg med på Forbrukerinspektørene ikveld - NRK1 kl 1930:

...og tema i kveld er...

Holdningen om at de som kaller seg el-følsomme omdiagnostiseres til ren psykosomatikk er skremmende arrogant.
Det kan godt være at noen er vel hysteriske rundt dette, men man bør uansett ikke glemme føre-var prinsippet.

Takk for tips! Det programmet må jeg få med meg, og jeg skal tvinge det på helten også. Han er sterk forkjemper for trådløse nettverk, telefoner og andre greier så vi har huset fullt. Vi har kjøpt en telefon med ledning nå nylig, og bruker fortrinnsvis den når vi ringer.

Og jeg syns som deg at det er en ekkelt arrogant holdning til dem som reagerer på ting som den gemene hop tåler. Foreløpig.

Gammel 01-10-08, 13:08   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Er det ikke omtrent like mye stråling i det trådløse nettet hjemme som fra en vanlig radio?

Det er utvilsomt mobiltelefonen som er den største synderen av dem alle.
Det trådløse nettverket er piss i havet i forhold.

På arbeidsplassen min er det noen som mener seg påvirket av det trådløse nettet. Likevel snakker de i mobiltelefoner hele dagen ...

Opprinnelig lagt inn av Statens strålevern

PCer og basestasjoner kommuniserer med hverandre ved hjelp av radiosignaler ved en frekvens rundt 2400 MHz (MegaHertz). Radiosenderen både i basestasjonen og i nettverkskortet på bærbare PCer sender med lavere effekt enn 100 mW (milliWatt), noe som gir en rekkevidde på ca 100 meter. Dette gir betydelig lavere eksponering enn en mobiltelefon, både fordi effekten er lavere og fordi avstanden mellom antenne og person er større.

Sitat:

I trådløse nettverk kommuniserer PCer og
basestasjoner med hverandre ved hjelp av
radiosignaler.

Frekvens: ca. 2400 MHz
(MegaHertz)
Maksimal utstrålt effekt: 0,1 W
Normal rekkevidde: ca. 100 meter

Uten trafikk vil basestasjonen kun sende i rundt 1
prosent av tiden.
Med trafikk på senderen øker denne prosenten
slik at gjennomsnittseffekten blir mellom
0,001W og 0,1 W. Effekten fra radiosenderen i
PC kan justeres ned. Til sammenligning sender
en mobiltelefon med full effekt med en
gjennomsnittseffekt på 0,25 W.

Men telefonen vil vel de færreste kvitte seg med, så la oss heller ta den store stygge ulven trådløse nett.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.