Sv: Jeg er sjokkert! (om bhg. og sikring av barn i bil)
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Og det mener du er sikkert nok? Det skal ikke mer enn en lynkjapp unge og et bittelite øyeblikks uoppmerksomhet til, før ulykken er ute. Hvis du er så fokusert på sikkerhet, burde du tatt høyde for dette også!
Huh? Skal jeg rygge lange avstander så er saken en annen, men disse to metrene det var snakk om her, ja, da kan eldre unger passe på mindre unger ved å holde dem f.eks. på trappa eller et annet sted hvor jeg kan se dem. Og selvfølgelig skal ikke trappa være så nærme at ungen kan slite seg løs fra den eldste (sukk) og komme seg under hjulet på et par sekunder.
Hvis en av oss skal et sted og ungen er ute, så er den andre voksne i følge med barnet. Selv om det er snakk om en voksen, så foretrekker jeg å se mannen holde barnet. Da er jeg trygg.
Det er vanskelig å sette seg i inn i alle tenkelige situasjoner dere måtte komme på, som hva hvis dette eller dette eller dette. Jeg liker å tro at jeg "takler" situasjonene jeg er oppi og i følge mine beregninger setter jeg aldri ungens liv i fare ved å ikke gidde å sikre ordentlig fordi avstanden er kort, eller fartsgrensen lav.
|