Sv: Spinoff: Hva skal barnet ditt kunne?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Du aner ikke hvor heldig du har vært. Hjemmet mitt var aldri MITT, jeg følte jeg bodde der på nåde. Å bidra med noe, betød bare å være i veien. Jeg husker jeg hadde nettopp startet på ny skole i sjuende klasse, og så fikk jeg en bøtte og en langkost slengt i fanget og skulle vaske etter klassefesten dagen før. Jeg holdt på å begynne å grine, for jeg visste ikke hvordan man vasket golv, samtidig som jeg visste at jeg BURDE vite det, så jeg kunne ikke si det til noen heller. Det var virkelig ikke moro.
Har vi vokst opp i samme hjem? Jeg fikk stort sett ikke gjøre noe som helst hjemme, fordi min mor var (og er) redd for at ting ikke blir godt nok gjort om hun ikke gjør det selv. Hvis jeg f eks. slapp til strykejernet, så fikk jeg kun stryke lommetørkler. Og OM jeg støvsuget, så fotfulgte hun meg og så etter at jeg gjorde det på hennes måte. SKulle vi gjøre noe, så måtte vi gjøre det nøyaktig likt henne.
Og likevel kunne jeg høre henne klage til sine venninner om hvordan jeg og min søster ikke bidro hjemme.