Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Linux

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 09:50   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Linux

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Når man kommer over på brukere som snakker om "windass" og "mikroskrot" o.l. bruker jeg å la diskusjonen ligge og anse det som lite hensiktsmessig å ta det noe videre.

Men du sier at det ikke er noe problem pga. mannen din er godt bekjent med Linux. Men du ville altså hatt et problem om han ikke var det?

Som regel fungerer ting helt greit. Har man en litt eldre bærbar pc med kjente kontrollere er det som regel ikke noe problem i utgangspunktet. For mange blir det etter min erfaring raskt noe som ikke fungerer - om det så er det integrerte webkameraet, problemer knyttet til 3d-støtte for grafikkprosessoren, strømsparingsfunksjoner, etc.

At Linux for noen kan være et valg for noen pga. man vil prøve å spare penger kan jeg forstå. Når man uansett får Windows XP med maskinen ser jeg det lite hensiktsmessig...

Må bare le.

Jeg har linux på min bærbar og ja mann som har instalert det men han sier at om jeg hade villet så hadde jeg fått det til selv.
For
1. linux er enklere å legge inn en windass
2. som oftest på nyere pcer og med nyere deler så finner linux tingene oftet mye bedre en windass.
bare sette inn cd plata tryk start instalering , lag deg et passord etter ca 20 min. windass må man sitte i flere timer ofte. og så surf på nettet.

Klart får du problemer så er linux vanskeligere men jeg har nå selv sittet 100 mil fra mann å fikset linuxen min selv.

Men at man får ofte feil med linux er bullshit.

Greit linux er billig men mange velger det ikke for at det er billig, men for at det er bedre
Og alle har sin smak og behag.

Om man kan velge en pc men windass å oprasjoner tar 30 min å åpne eks firefox ,spes i vista. mot at man kan ha linux å alt skjer med en gang.
Ja da tenker man ikke en gang på hva man skal ha.
Men xp virker ogte mye bedre en vitsa.

Mann har fordømt vista. Hjemme har vi xp på maskinene. Vista funket fint første 10 timene så etter det går det jo så treeeeeeeeegt

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.